Google traci w Chinach

W Chinach ubywa użytkowników wyszukiwarki Google, wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez China Network Information Centre (CNNIC).

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
62,1% użytkowników internetu w ChRL korzysta z wyszukiwarki Baidu, rok temu było to 52%. Baidu jest również najlepiej rozpoznawaną w Chinach marką wśród wyszukiwarek. 86,5% badanych zadeklarowało, że się z nią identyfikuje, z Google utożsamia się 64% badanych.

Popularność Google spadła do 25,3%, w stosunku do 33%, które amerykańska wyszukiwarka uzyskała w ubiegłorocznej edycji badania. Autorzy raportu piszą, że Google straciło użytkowników na rzecz Baidu.

CNNIC to organizacja zajmują się monitoringiem internetu w Chinach. Badanie zostało przeprowadzone przy użyciu 4,5 tys. ankiet. Według CNNIC margines błędu wynosi 5%. Organizacja jest oficjalnym ośrodkiem badawczym chińskiej partii. Publikowane wyniki uznawane są przez analityków za wiarygodne.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.