Wzrost zainteresowania e-mail marketingiem

90% polskich użytkowników e-mail subskrybuje newslettery, a 80% z nich otrzymuje co najmniej trzy tego typu wiadomości w ciągu tygodnia, wynika z raportu opublikowanego przez firmę Sare. Dostarcza on wielu interesujących informacji dotyczących wykorzystania poczty elektronicznej przez polskich internautów.

Pozytywny lub zdecydowanie pozytywny stosunek do newsletter'ów zadeklarowało 75% badanych. "Wiem co dzieje się w branży" to najważniejsza korzyść z otrzymywania newsletterów, wskazało ją 68% ankietowanych. Dobry newsletter powinien być przede wszystkim konkretny i rzeczowy (87% wskazań) oraz czytelny (52%). Najbardziej rażącym błędem w newsletterze jest brak możliwości wypisania (52% wskazań) oraz błędne wyświetlanie grafik (47%).

44% pracowników wyższego szczebla oraz działów PR i marketing odpowiedziało, że ich firma wysyła newslettery, w zeszłym roku było to 28%. Aż 90% pracowników uznało, że firma w której pracują może osiągnąć wymierne korzyści wykorzystując e-mail marketing. 65% uznało, że w przyszłości będzie z e-mail marketingu korzystać częściej.

Wzrost zainteresowania e-mail marketingiem

Rodzaje otrymywanych newsletterów. Źródło: Raport Sare, wrzesień 2006

Badanie wskazuje, że 64% osób otrzymuje co najmniej cztery wiadomości typu spam dziennie. Aż 72% badanych korzysta z filtrów antyspamowych.

Badanie przeprowadzone zostało przy wykorzystaniu ankiety internetowej, która dostepna była w sieci od 12 czerwca do 16 lipca 2006 roku. Grupa docelowa były osoby aktywne zawodowo, zajmujace różne stanowiska. W czasie trwania badania ankietę wypełniło poprawnie 2378 respondentów.

Więcej: SARE (pełny raport w formacie PDF)