Reklamy Google na komórkach

Google rozpoczął testowanie reklam przeznaczonych dla urządzeń mobilnych. W Polsce otrzymały one dość oryginalną nazwę "reklamy ruchome". Będą się pojawiały w wynikach wyszukiwarki Google w wersji dla telefonów komórkowych i urządzeń przenośnych.

Reklama w wyszukiwarce Google dla telefonów komórkowych może przekierować na witrynę reklamodawcy. Po kliknięciu w odnośnik sponsorowany możliwe będzie również wykonanie połączenia telefonicznego.

Reklamy Ruchome zawierają mniej informacji niż klasyczne reklamy AdWords - dwie linie tekstu zamiast trzech. Na razie nie można śledzić ich konwersji, ani nie podlegają one tzw. "inteligentej wycenie".

Została już zaprezentowana polska wersja systemu pomocy dotycząca "ruchomych reklam", jednak nadal nie można ich publikować.

Jak informuje Google, Reklamy Ruchome będą wyświetlane w mobilnej wyszukiwarce Google w USA, Wielkiej Brytanii, Japonii i Niemczech.

Serwis ClickZ podał, powołując się na firmę M:Metrics, że Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką wśród użytkowników telefonów komórkowych, wyprzedza Yahoo! oraz AOL.

Czekamy na informacje od Google Polska, kiedy reklamy zostaną wprowadzone na polski rynek.