Co trzeci internauta planuje zakup samochodu

Co trzeci użytkownik internetu planuje w ciągu najbliższego roku zakup samochodu, wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez Gemius. Internauci znacznie częściej planują zakup samochodu używanego niż nowego.

Według raportu, co trzeci polski internauta (32,8%) planuje w ciągu najbliższego roku kupić samochód. 62,3% z nich myśli o aucie używanym, a 30,2% o nowym.

Spośród osób, które planują kupno samochodu używanego 78% zadeklarowało, że zamierza wydać na niego nie więcej niż 30 tys. złotych. Spośród tych, którzy zamierzają kupić nowe auto 45% zadeklarowało, że wyda na nie więcej niż 70 tys. zł.

Planowana wysokość ceny samochodu. Źródło: Gemius SA, „Plany internautów a rynek samochodów nowych i używanych”, 10 - 17 lipca  2006Kliknij, aby powiększyćPlanowana wysokość ceny samochodu. Źródło: Gemius SA, „Plany internautów a rynek samochodów nowych i używanych”, 10 - 17 lipca 2006

Respondenci planujący nabyć nowy samochód najczęściej szukają informacji z dziedziny motoryzacji w salonach dealerów (69 %) lub w internecie (56,3 proc.).

Inaczej przedstawia się ranking źródeł informacji wśród internautów planujących kupić samochód używany. Najpopularniejszym miejscem poszukiwania informacji jest dla nich internet (80,2%), za nim plasuje się prasa (52,3%) oraz znajomi (44,7%).

Miejsca poszukiwania informacji z dziedziny motoryzacji. Źródło: Gemius SA, „Plany internautów a rynek samochodów nowych i używanych”, 10 - 17 lipca  2006Kliknij, aby powiększyćMiejsca poszukiwania informacji z dziedziny motoryzacji. Źródło: Gemius SA, „Plany internautów a rynek samochodów nowych i używanych”, 10 - 17 lipca 2006

Internauci planujący zakup nowego samochodu odwiedzają przede wszystkim oficjalne strony producentów/importerów danej marki (55,8%). Na kolejnym miejscu pod względem ilości wskazań znalazły się w ich przypadku serwisy motoryzacyjne (54,3%) oraz opinie na forach motoryzacyjnych (48%).

Inne zasoby internetu przeszukują osoby planujące zakup samochodów używanych. Są to przede wszystkim tematyczne serwisy motoryzacyjne (62,2%) oraz fora poświęcone motoryzacji (46,9%).

O badaniu

Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych emitowanych na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 10 do 17 lipca 2006 roku. Analizą objęto 2 493 internautów w wieku co najmniej 18 lat, którzy wypełnili ankietę do końca. Z grupy tej wyodrębniono grupę 757 osób planujących w przeciągu najbliższego roku dokonać zakupu samochodu. Następne analizy obejmowały już wyłącznie grupę zainteresowaną zakupem w podziale na internautów planujących nabyć samochód nowy (N=247) oraz internautów planujących zakup samochodu używanego (N=510). Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu, pochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius.

Więcej informacji: Gemius SA (plik MS Word).

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.