Kolejne nowości na Gazeta.pl

Wiadomo, że ta jesień będzie gorąca dla polskich portali. Prawdopodobnie wtedy wystartuje portal Dziennik.pl, przygotowywany przez Axel Springer Polska. Nowy wymiar ma mieć projekt CR Media, który według wstępnych informacji nie będzie miał wiele wspólnego z klasycznymi portalami, jednak to z nimi stanie do walki o przychody z reklam. Przygotowania trwają, portale się zbroją. Agora ruszyła niedawno z serwisem ogłoszeniowym Dwukropek.pl, a teraz na gwałt uzupełnia swoje zaplecze wartościowych dostawców treści o zagranicznych partnerów.

Maciej Wicha, dyrektor ds. Serwisów Informacyjnych i Społecznościowych w portalu Gazeta.pl nie chce zdradzić za dużo. Wiadomo, że pierwszym partnerem, z którym Gazeta.pl podpisała już umowę i którego treści są już widoczne na portalu jest New York Times.

Tytuł ten zapewne nieprzypadkowo został wprowadzony jako pierwszy - Tomasz Józefacki, nowy dyrektor Pionu Internet Agory pracował dla NYT w latach 1999 - 2004.

Nie są znane szczegóły umowy między New York Times a Agorą - Obowiązuje nas umowa handlowa - odpowiedział Maciej Wicha. Sądząc po grafice, jaka pojawiła się w dziale Prasa Gazeta.pl, Agora podpisze kolejne umowy z dostawcami treści.

Przyszli i obecni partnerzy Gazeta.plPrzyszli i obecni partnerzy Gazeta.pl

Podobne umowy prawie od roku ma Onet.pl. Na portalu znajdziemy materiały z takich źródeł jak New York Times, Financial Times, Niezawisimaja Gazieta, Der Spiegel czy Le Monde.

Partnerzy Onet.pl w dziale KioskPartnerzy Onet.pl w dziale Kiosk

***

Na nasze pytania odpowiada Maciej Wicha, dyrektor ds. Serwisów Informacyjnych i Społecznościowych w portalu Gazeta.pl :

Dotychczas na Gazet.pl pojawiały się przede wszystkim wiadomości agencyjne oraz teksty z Gazety Wyborczej, tytułów Agory oraz kilku partnerów jak IDG. Czy pojawienie się wyżej wymienionych nowych sekcji to zmiana strategii?

Maciej Wicha: Treści z nowych tytułów, które udostępniamy w Gazeta.pl są świetnym uzupełnieniem naszej propozycji treści newsowych i "opiniowych". To od zawsze ważny dla nas obszar i jego rozwój jest kontynuacją naszej działalności. Nie jest to żadna zmiana strategii.

Czy otwierając się na inne tytuły konkurencyjnych wydawców Gazeta.pl uniezależnia się jeszcze bardziej od Gazety Wyborczej, z którą wciąż jest mocno kojarzona?

Chcemy, aby użytkownicy na naszych stronach znajdowali jak najwięcej ciekawych i różnorodnych treści, oczywiście spełniających najwyższe kryteria jakościowe. Treści z wyselekcjonowanych tytułów zagranicznych udostępniane na naszych stronach to naturalne rozszerzenie naszej propozycji dla naszego czytelnika. Myślę, że w tym kontekście bardziej należy mówić o komplementarności wobec Gazety Wyborczej.

Prawa belka nawigacji z odnośnikami do innych, konkurencyjnych tytułówPrawa belka nawigacji z odnośnikami do innych, konkurencyjnych tytułów Jakie jest uzasadnienie dla linkowania do serwisów internetowych innych tytułów prasowych - przecież konkurencyjnych?

Odsyłanie na zewnątrz to tylko ułatwienie użytkownikom życia. A my chcemy, aby nasi użytkownicy cenili nas zarówno za dostarczane im treści, jak i za myślenie o ich potrzebach czy nawykach. Dlaczego mielibyśmy udawać, że nie ma innych źródeł?

Jakie będą kolejne obcojęzyczne tytuły, które znajdą się w Gazeta.pl?

Mogę powiedzieć, że intensywnie pracujemy nad rozwojem serwisu. Jednak nie będę ujawniać szczegółów na etapie przygotowań. Wszystko będzie niebawem widać. Nie chce w tej chwili zapowiadać czy obiecywać kolejnych tytułów.

***

Wywiad z Tomaszem Józefackim, dyrektorem Pionu Internet "Internet jest przyszłością Agory".

O serwisie Dwukropek.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.