Popularność internetowych serwisów newsowych wzrasta powoli

Serwisy informacyjne online nie są tak dużym zagrożeniem dla tradycyjnych mediów jak wcześniej sądzono, wynika z najnowszego badania Pew Research Center. Średnio Amerykanie spędzają mniej czasu na konsumpcję wiadomości online niż w telewizji, radiu i prasie.

Obecnie 31% Amerykanów przegląda internet w poszukiwaniu newsów co najmniej trzy razy w tygodniu. W 2004 roku było to 29%, a w 2000 roku 23% obywateli USA.

Amerykanie korzystają z internetu przede wszystkim aby szybko i w wygodny sposób pozyskać informacje. Jednak po bardziej szczegółowy obraz bieżących wydarzeń sięgają do innych mediów.

Według raportu, Amerykanie spędzają średnio 32 minuty dziennie na czytanie newsów online. Więcej czasu poświęcają na konsumpcję informacji w innych mediach. Osoby badane wiadomości w telewizji oglądały średnio 53 minuty, słuchały w radio 43 minuty, czytały w prasie ok. 40 minut dziennie.

"Ci którzy korzystają z internetowych serwisów newsowych, nadal więcej czasu spędzają czerpiąc informacje z innych mediów. Użytkownicy newsowych serwisów online stawiają na szybkość i wygodę kosztem szczegółowości" - głosi raport.

Blogi komentujące najważniejsze bieżące wydarzenia czyta 4% badanych amerykanów.

Co ciekawe, w odróżnieniu od wcześniejszych przewidywań wygoda jaką daje internet, nie zwiększyła konsumpcji newsów. "Procent Amerykanów, którzy nie mają żadnego kontaktu z informacją nie zmniejszył się od lat dziewięćdziesiątych. Obywatele USA spędzają także tyle samo czasu na konsumpcję informacji co dekadę temu." - można przeczytać w raporcie.

Raport "Maturing Internet News Audience Broader Than Deep" jest publikowany co dwa lata przez The Pew Reasearch Center fot The People and Press. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 3204 dorosłych amerykanów.