Reklama radiowa od Google

Google rozpoczął nadawanie pierwszych reklam w radiostacji w Detroit, podaje serwis CNet. W ciągu trzech miesięcy reklamy radiowe Google mają być emitowane na terenie całych Stanów Zjednoczonych.

Google w styczniu 2006 zakupiło za 102 mln USD firmę dMarc Broadcasting, specjalizującą się w reklamie radiowej. Narzędzia dMarc zostały zintegrowane z rozwiązaniami Google.

System ma zautomatyzować proces zakupu i emisji reklam. Reklamodawca będzie zamieszczał reklamę w serwisie a stacje radiowe, będą mogły bezpośrednio wstawiać je do swojej ramówki. Dzięki temu reklamodawca będzie mógł szybko dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. System ma też zapewniać zaawansowane narzędzia służące do targetowania i śledzenia reklam czy generowania raportów.

Przedstawiciele stacji radiowych pochlebnie wyrażają się o pomyśle. Nie ma się czemu dziwić, przychody z reklamy u amerykańskim nadawców radiowych są z roku na rok coraz niższe. Na przykład w kwietniu 2006, były o 5% niższe niż rok wcześniej.

To kolejne, po Google Publication Ads, przedsięwzięcie firmy związane z reklamą offline. Jak pisze Cnet, reklama drukowana Google jest oceniana przez analityków jako średnio udane przedsięwzięcie.

Więcej: CNet (ang.)

***

Jeszcze o reklamie radiowej Google:

Google kupuje firmę specjalizującą się w reklamach radiowych