Google ujawni dane o fałszywych kliknięciach

Jeszcze dzisiaj każdy reklamodawca Google będzie miał dostęp do informacji dotyczącej liczby fałszywych kliknięć, donosi serwis News.com.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Reklamodawcy oczekiwali od Google większej przejrzystości w kwestii click fraud, firma wyszła im więc naprzeciw, mówił serwisowi News.com Shuman Ghosemajumder z Google.

Reklamodawcy, którzy podchodzili do kwestii click fraud nieufnie i nie mieli pewności jak dużo kliknięć jest fałszywych, będą teraz otrzymać te informacje bezpośrednio od Google.

Będą mogli zobaczyć w jaki sposób ich chronimy, mówił Ghosemajumder dziennikarzowi serwisu News.com. Nie podał jednak dokładnie ile kliknięć jest traktowanych jako fałszywe. Według firm badawczych oszukane kliknięcia, stanowią od 14 do 20% wszystkich.

Zjawisko click fraud jest największym zagrożeniem dla firm korzystających z usług reklamy w wyszukiwarkach. Oszukane kliknięcia następują wtedy, gdy link sponsorowany jest klikany przez podstawioną osobę lub robota w celu wyłudzenia pieniędzy lub nieuczciwej konkurencji.

Źródło: News.com (ang.)

***

Więcej o zjawisku click fraud:

Naga prawda o fałszywych kliknięciach

Rozsądna walka Google z fałszywymi kliknięciami

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.