Najwięcej reklamy w wyszukiwarkach
- Piotr Zalewski,
- 25.07.2006, godz. 11:44
Według Jupiter Research rynek reklamy internetowej ma w 2011 roku w USA stanowić 9% całego rynku reklamy. Największym komponentem rynku online pozostanie reklama w wyszukiwarkach.
Wartość rynku reklamy online w USA ma wynieść w 2011 roku 25,9 miliarda USD.
Szacunki Jupiter Research są bardziej optymistyczne od poprzednich. Wydatki w roku 2006 mają być wyższe od ubiegłorocznych o 21%. Rynek reklamy w wyszukiwarkach w 2006 osiągnie wartość 6,5 miliarda USD co stanowi 41% wydatków na reklamę online. W 2011 roku ma to być 11,1 miliarda i 43% wydatków.
Wydatki na reklamę wideo będą rosły rocznie średnio o 27%, a na reklamę typu rich media średnio o 21%.
***
Więcej o amerykańskim rynku reklamy online:
Universal McCann: Wszystkim spada, internetowi rośnie
116 mld USD na alternatywną reklamę
Podział tortu reklamowego w Stanach Zjednoczonych
Rynek reklamy online w Europie:
Polski rynek reklamy online największy w Europie Środkowo-Wschodniej