Majowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Google nadal prowadzi ze względu na liczbę użytkowników. Zmniejszył się dystans między Onetem a Wirtualną Polską i jeśli trend się utrzyma, w rankingu witryn według miesięcznych zasięgów w kilkumiesięcznej perspektywie być może doczekamy się walki na trzech pierwszych miejscach. W internecie nic nie jest stałe, czego uczy też przykład wciąż nowych debiutów w pierwszej dwudziestce. W marcu zadebiutował Maxior. W kwietniu otoMoto. Tym razem, na 20 miejscu zadebiutował serwis TP, a na 15 pojawiła się Osemka.pl "Portal Aktywnych Internautów", wypierając eBay i IDG.pl.

W wynikach majowych dla węzła Onet.pl nie uwzględniono serwisu praca.onet.pl, co może być powodem lekkiego spadku zasięgu z 76,33% do 76,22% populacji polskich internautów. O prawie 180 tys. wzrosła liczba internautów (real users), którzy odwiedzili Wirtualną Polskę. Jeszcze lepiej poradziła sobie Interia, której przybyło prawie 245 tys. użytkowników.

Ciekawie zrobiło się jednak nieco niżej w wynikach TOP 20: po pierwsze Gazeta ustąpiła Wikipedii ósmego miejsca, o które witryny walczą ze zmiennym szczęściem. Maxior powraca na 14 miejsce, na którym zadebiutował w marcu. Tuż za nim debiutant Osemka.pl. Jak nam powiedział Jarosław Krawczyk, właściciel serwisu, za tak szybkim awansem serwisu kryje się spełnienie wymagań PBI. - Od ponad sześciu miesięcy walczyliśmy z PBI, by zechciał policzyć wszystkie nasze serwisy. Musieliśmy spełnić szereg warunków, by zostać zaklasyfikowanym jako portal. Uruchomiliśmy w tym celu m.in. darmowe skrzynki pocztowe. Gdy wszystkie serwisy oferowane przez olsztyńską firmę doczekały się wspólnego szyldu "Osemka.pl", PBI zdecydowało się podawać ich łączny zasięg. Jarosław Krawczyk na pytanie o to, czy serwis wykorzystuje jakąkolwiek formę promocji, odpowiedział krótko "Nie". Przyznał jednocześnie, że firma, która prowadzi Ósemkę, oferuje usługi pozycjonowania "ale na rynkach zagranicznych". Właściciel zatrudnia 15 osób.



W sekcji wiadomości Ósemki panuje całkowity zastój, w dodatku, najbardziej wyeksponowaną wiadomością bynajmniej nie jest depesza agencyjna czy tekst własny redakcji, lecz wiadomość naszego redakcyjnego kolegi z PCWorld.pl skopiowana w 100%. Nie treści, lecz usługi są motorem sukcesu Ósemki: oferuje darmowe aliasy, darmowy hosting, darmowe blogi, radio internetowe, darmowe albumy zdjęciowe, darmowy katalog i hosting zdjęć.

Ósemka - w odróżnieniu do Maxiora, który współpracuje z siecią ARBOmedia - sprzedaje reklamę sama, choć współpracuje również z siecią Ad.net.

Poniżej po raz pierwszy prezentujemy ranking ze względu na czas spędzany na witrynie w dwóch wariantach - ze względu na całkowity czas spędzony przez wszystkich internautów na danej witrynie i ze względu na średni czas, jaki przypada na jednego internautę. Ze względu na pierwszy wariant prowadzą zdecydowanie Onet i Google, ze względu na drugi: epuls.pl i livescore.com.

W rankingu zbudowanym ze względu na liczbę odsłon liderem jest ponownie Allegro, wyprzedzając Onet i Google. Na ósme miejsce awansowała Gazeta, dla której liczba odsłon skoczyła o prawie 21 mln. Poza pierwszą dziesiątką znalazł się serwis Grono.net, awansował natomiast po raz pierwszy serwis z grami BiteFight.pl.



Gadu-Gadu zwiększyło zasięg o 106 tys. użytkowników (real users), a Skype o 100 tys. Tlen.pl stracił około 23 tys. użytkowników. Pozostałe komunikatory mają zasięg w najlepszym wypadku oscylujący wokół 1%.



Poprzednie, kwietniowe wyniki Megapanelu PBI/Gemius

Wyniki kwietniowe w kategoriach tematycznych

Zachęcamy też do zapoznania się z tekstem o metodologii badania Megapanel PBI/Gemius

Aktualizacja: 25 września 2006 16:17
Rada Badania Megapanel PBI/Gemius poinformowała, że podczas opracowywania wyników badania za maj 2006 roku, część odsłon generowanych przez wersję beta komunikatora Stefan została błędnie przypisana do węzła głównego portalu INTERIA.PL. - "Zawyżenie liczby odsłon związane z opisanym błędem wyniosło około 30 mln odsłon, co stanowiło około 5% procent odsłon portalu INTERIA.PL. Przypisanie wymienionych odsłon do węzła głównego portalu INTERIA.PL nastąpiło wskutek błędnego zinterpretowania skryptów wykonywanych przez komunikator Stefan. Opisany błąd techniczny wystąpił jedynie w wynikach za maj 2006 roku" - czytamy w oświadczeniu podpisanym przez przewodniczącego Rady Badania, wiceprezes zarządu Gemius S.A. Marcina Perego oraz prezes zarządu spółki Polskie Badania Internetu, Andrzeja Garapicha.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.