Słabsze wyniki Yahoo!

Przychody spółki w drugim kwartale br. wyniosły 1,576 mld USD, wzrosły więc o 26% w stosunku do 1,253 mld USD w tym samym okresie ubiegłego roku. Głównym ich źródłem są usługi marketingowe. W raportowanym okresie wpływy z tego tytułu wyniosły 1,386 mld USD, wzrosły więc o 27%. Rozczarował niższy zysk netto.

Mimo, iż wzrost wpływów z reklamy był dla Yahoo lekko wyższy w drugim kwartale niż przewidywania dla całego amerykańskiego rynku na 2006 rok, które wynoszą - w zależności od źródła prognoz - od 19 do 25%, analitycy poczuli zawód po zapoznaniu się z wynikami finansowymi spółki.

Przychody z tytułu opłat wyniosły w drugim kwartale 190 mln USD i wzrosły o 19% w porównaniu do 159 mln w drugim kwartale 2005 roku.

Zysk operacyjny wyniósł 230 mln USD i zmalał o 12%.

Zysk netto w drugim kwartale br. wyniósł 164 mln USD, podczas gdy w tym samym okresie 2005 roku miał wartość 755 mln USD.

Przychody Yahoo na rynku Stanów Zjednoczonych wyniosły 1,070 mld USD, podczas gdy dla oddziałów międzynarodowych 506 mln USD. Przychody tych ostatnich wzrosły w ciągu roku o 32%, podczas gdy dla Stanów Zjednoczonych wzrost wyniósł 23%.

Rozczarowanie inwestorów to kolejny cios dla Yahoo w ostatnich dniach. Powodem poprzedniego były wyniki firmy HitWise, która poinformowała, że w rankingu najpopularniejszych stron w Stanach Zjednoczonych dotychczasowy lider Yahoo!Mail musiał ustąpić przed młodym i ekspansywnym MySpace.

W efekcie słabszych wyników Yahoo ucierpiała też cena akcji Google. Z poziomu 403,05 USD spadła we wtorek o 2,6% do 392,7 USD według systemu NASDAQ. Google ma ogłosić swoje wyniki już jutro.

Szczegółowe dane finansowe Yahoo w raporcie na stronie yhoo.client.shareholder.com