Gdzie znajdziemy zamożnych internautów?

Najnowszy raport "Zainteresowania polskich internautów 2006", przygotowany przez firmę badawczą Gemius SA, pozwala na identyfikację stron internetowych, na których jest spore prawdopodobieństwo znalezienia osób o interesującym dla reklamodawców profilu: zamożnych mieszkańców dużych miast z wyższym wykształceniem. Okazuje się, że takie osoby mają wyraźną słabość do stron z kategorii "Budownictwo i nieruchomości". Dla przeciętnego internauty te strony są najmniej interesujące.

Raport "Zainteresowania polskich internautów 2006" odpowiada na pytania o to, jaka tematyka interesuje konkretną grupę internautów: co mieszkańców wsi, co miast, co kobiety a co mężczyzn. Z obszernego raportu wybraliśmy te informacje, które pozwalają na zidentyfikowanie najatrakcyjniejszej dla reklamodawców grupy internautów.

Gdzie znajdziemy (nielicznych) bogatych?

Podpowiedzią jest poniższy wykres. Affinity index (dopasowanie użytkowników grupy celowej na wybranej witrynie w stosunku do liczby użytkowników grupy celowej wszystkich wybranych witryn) podpowiada, że osoby o dochodach powyżej 3 tys. zł netto można częściej niż przeciętnego internautę spotkać na witrynach z kategorii "Budownictwo i nieruchomości". Zgodnie z intuicją, wskaźnik affinity index jest też dla nich wyższy w przypadku witryn z kategorii "Biznes, finanse, prawo". Zdecydowanie rzadziej niż przeciętnego internautę interesują ich serwisy z kategorii "Społeczności".

Kliknij, aby powiększyć

Wśród internautów z wykształceniem wyższym, podobnie jak w przypadku osób o wysokich dochodach, popularne są kategorie: "Budownictwo i nieruchomości", "Biznes, finanse, prawo" oraz "Turystyka". Małą popularnością cieszą się w tej grupie "Społeczności" i "Nowe Technologie".

Kliknij, aby powiększyć

Dyrektorzy chętnie wędrują po witrynach z kategorii "Biznes, finanse, prawo" i "Budownictwo i nieruchomości".

Kliknij, aby powiększyć

Właściciele przedsiębiorstw mają większą niż inni słabość do aut i zdecydowanie nie interesuje ich tematyka witryn z kategorii "Praca".

Kliknij, aby powiększyć

Gdzie znajdziemy bezrobotnych?

Osoby bezrobotne poszukują w internecie przede wszystkim informacji związanych z pracą, o czym świadczy wysoki affinity index dla kategorii "Praca" - 163,04. Co ciekawe, bardziej niż przeciętnego internautę interesuje te osoby również tematyka budownictwa i nieruchomości, motoryzacja oraz tematy poruszane w kategorii "Biznes, finanse, prawo". Najmniej popularna w tej grupie jest natomiast kategoria "Sport".

Informacje ogólne o polskich internautach: podziały

Liczba internautów w Polsce wyniosła w marcu br. 12 262 952 i wzrosła w stosunku do roku ubiegłego o ponad 28%.

W porównaniu do roku ubiegłego internauci spędzają w sieci więcej czasu, są także o wiele bardziej aktywni. Jak pokazują marcowe wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, typowy internauta poświęcił na przeglądanie stron WWW 27 godziny 22 minuty oraz wykonał w tym czasie 1642,31 odsłon. Dla porównania w marcu 2005 średni czas na użytkownika wyniósł 20 godzin 15 minut, natomiast średnia liczba odsłon 1204,64.

Polscy internauci to osoby raczej dobrze wykształcone.

Kliknij, aby powiększyć

Co czwarty internauta mieszka na wsi.

Kliknij, aby powiększyć

Przy poniższym wykresie można popaść w dłuższą zadumę. 37,89% internautów nie osiąga żadnych dochodów, jedynie 3% zarabia netto ponad 3 tys. zł miesięcznie. Podpowiedzią, dlaczego wśród internautów jest tak biednie, może być kolejny wykres, który obrazuje rozkład wieku polskich internautów.

Kliknij, aby powiększyć

Aż 46,44% polskich internautów to osoby poniżej 24 roku życia, czyli w większości jeszcze uczące się.

Kliknij, aby powiększyć

Popularność kategorii wśród wszystkich internautów

Najczęściej odwiedzanymi witrynami są te zgrupowane w kategorii "Kultura i rozrywka". Łączny zasięg dla 686 witryn tej kategorii w marcu tego roku wyniósł 98,75 %. W pierwszej trójce kategorii tematycznych o największym zasięgu znalazły się również "Nowe technologie" z zasięgiem 81,10 % oraz "Informacje, publicystyka, media" z zasięgiem 75,06 %. Najsłabiej wypadły natomiast witryny ujęte w kategorii "Budownictwo i nieruchomości" z zasięgiem 18,26 %. To ważna informacja gdy weźmiemy pod uwagę, że wiryny tej właśnie kategorii cieszą się ponadprzeciętnym zainteresowaniem wśród osób o dochodach netto wyższych niż 3 tys. zł i wśród osób z wyższym wykształceniem.

Kliknij, aby powiększyć

Kliknij, aby powiększyć

***

Raport "Zainteresowania polskich internautów 2006", przygotowany przez Sylwię Szmalec i Annę Kopeć z firmy Gemius SA, powstał na bazie marcowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Autorki analizują w nim profile internatów, którzy odwiedzają serwisy internetowe zaklasyfikowane przez firmę badawczą do 12 kategorii: Informacje, publicystyka, media, Kultura i rozrywka, Motoryzacja, Biznes, finanse, prawo, Budownictwo i nieruchomości, Edukacja, Sport, Styl życia, Turystyka, Nowe technologie, Praca i Społeczności.

Więcej w raporcie dostępnym pod adresem pliki.gemius.pl.

Wyniki serwisów zgrupowanych w poszczególnych kategoriach:

Serwisy tematyczne w kwietniu

Serwisy tematyczne w marcu (czyli dla okresu, z jakiego pochodzi analiza Gemiusa)

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.