Stale rośnie rynek marketingu w wyszukiwarkach

W pierwszym kwartale 2006 wydatki na reklamę w wyszukiwarkach w USA zwiększyły się o 36%, w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Liczba kliknięć wzrosła o 24%.

Średnia liczba aktywnych słów kluczowych, czyli takich, które odnotowywały minimum jedno kliknięcie lub konwersję w miesiącu, zwiększyła się o 36% w pierwszym kwartale 2006 w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Wartość sprzedaży w kampaniach monitorowanych przez system Performics wzrosła o 72%.

Chociaż korzystający z wyszukiwarek używali więcej szczegółowych, a mniej ogólnych słów kluczowych, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego to trzeba pamiętać, że proces wyszukiwania zmienia się w ciągu roku. Na przykład w okresie przedświątecznym więcej kliknięć miały ogólne słowa kluczowe (np. "zabawki"), niż szczegółowe (np. marka produktu).

Raport został przygotowany przez Performics, oddział firmy Doubleclick, zajmujący się marketingiem w wyszukiwarkach.

Więcej: DoubleClick Performics 50 Search Trend Report Q1 2006 (ang.)

***

Wywiad z Tomaszem Frontczakiem, autorem książki "Marketing internetowy w wyszukiwarkach": Na czym wygrał Google?

Ekspert od SEM (Search Engine Marketing) Andrzej Cudny z firmy Cube Group odpowiada na pytania czytelników na forum IDG.pl.