YouTube lepsze od MTV

Według dyrektora Leo Burnett, jednej z najbardziej znanych agencji reklamowych na świecie, strony takie jak YouTube są medium reklamowym przyszłości.

Mark Tutssel, dyrektor kreatywny Leo Burnett, na ostatnich międzynarodowych targach reklamy w Cannes, powiedział dziennikowi Financial Times, że kampanie reklamowe będą coraz bardziej opierać się na marketingu wirusowym. Podkreślił, że wśród niektórych grup odbiorców serwis YouTube ma w USA większą widownię niż telewizja MTV.

W wywiadze dla Financial Times, Paul Kemp-Robertson, wydawca magazynu Contagious powiedział, że reklamy będą naturalnym elementem YouTube takim jak teledyski czy filmy.

Film, w którym Mark Ecko pisze sprayem po samolocie Air Force One, obejrzało ok. 130 mln osób. Wygląda jakby był nakręcony przez amatorów, naprawdę jest reklamą firmy Ecko, producenta ubrań młodzieżowych.

Ponad 2 mln osób obejrzało klipy Volkswagena. Bardzo popularna, choć nigdy nie pokazywana w amerykańskiej telewizji była reklama John West przygotowana przez agencję Leo Burnett.

Agencja Leo Burnett obsługuje takich klientów jak McDonald's, General Motors oraz Samsung.

Więcej: Financial Times (ang.)