Google testuje nowe formy reklamowe

Potentat reklamy kontekstowej Google testuje nowe rozwiązania. Niedawno firma rozesłała informację na temat wprowadzenia reklam w modelu Click-Per-Action do wybranych reklamodawców systemu Google AdSense. Od dzisiaj, około 2000 dotychczas płatnych klipów z serwisu Google Video, jest dostępnych za darmo, ale z przekazem reklamowym.

W modelu Click Per Action, opłata będzie pobierana dopiero, gdy użytkownik wykona określoną akcję, np. wypełni formularz na stronie czy dokona zakupu. Na razie programem CPA będą objęci tylko wybrani reklamodawcy. Jak zapewnia Google, reklamy CPA nie mają być konkurencją dla dotychczasowych reklam kontekstowych. Będą wyświetlane w ramach odrębnej sieci stron stowarzyszonych. Specjaliści mówią, że dzięki nowemu modelowi, znacznie może się obniżyć ilość tzw. "click-fraud", czyli fałszywych kliknięć.

W serwisie Google Video można od dziś za darmo oglądać około 2000 filmów, które do tej pory kosztowały od 30 centów, do 14,99 USD. Każdy z klipów jest opatrzony paskiem reklamowym, które wyświetla się na górze w trakcie oglądania. Do filmów dołączona jest również reklama wideo, która odtwarza się po właściwym materiale. Darmowe pozycje będą dostępne w Google Video prawdopodobnie przez najbliższy tydzień.

Więcej: SeekingAlpha, Free Today Videos on Google Video