Czytelnicy gazet online częściej kupują w sieci

Czytelnicy internetowych wydań gazet w USA, są bardziej skłonni do zakupów online. Są również grupą wyżej zarabiającą i lepiej wykształconą od osób, które nie czytają prasy w sieci.

Spośród osób, które przynajmniej raz dziennie odwiedzają witrynę internetową gazety, 82% dokonało zakupów online. Wśród osób, które nie czytają regularnie internetowych edycji gazet, do zakupów online przyznało się 55% badanych.

Czytelnicy internetowych wydań gazet spędzają więcej czasu online (19 godzin tygodniowo) w stosunku do nieczytających (9 godzin na tydzień), mają wyższe wykształcenie (52% vs 35%). Czytelnicy prasy online są również bardziej świadomymi użytkownikami sieci, 70% z nich płaci rachunki online, w stosunku do 28% osób, które nie odwiedzają witryn gazet. 66% stałych czytelników gazet online korzysta z map internetowych. Robi to 1/3 osób nieczytających. Internauci, którzy regularnie odwiedzają serwisy gazet mają średnio wyższe dochody (73 tys. USD rocznie) od osób nieczytających (66 tys. USD rocznie).

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Mori Reasearch na zlecenie Newspaper Association of America. Wzieło w nim udział 9576 amerykanów ankietowanych online i 1501 korzystających z internetu, z którymi prowadzono wywiady telefoniczne. Brano pod uwagę witryny 10 gazet.

Więcej: Power Users 2006: An Engaged Audience for Advertising and News