Ponad 1/3 klientów nie wróci na źle zaprojektowaną stronę

Dziewięciu na dziesięciu klientów rezygnuje z transakcji online po trzech nieudanych próbach. 1/3 nigdy już nie wróci na stronę, która pozostawiła negatywne wrażenie.

91% badanych po trzech nieudanych próbach zrezygnowało z transakcji.

36% powiedziało, że nie będzie więcej decydować się na usługi online firmy, która pozostawiła złe wrażenie. 20% wskazało, że złe doświadczenie online spowodowało, że zaprzestanie korzystać z usług firmy w internecie jak i w warunakach offline.

- Klienci rezygnują przede wszystkim w trakcie procesu zamawiania, który jest często zbyt skomplikowany - wyjaśniał Mark Aldridge z firmy badawczej Empirix.

- Problemem wielu stron są nieścisłości związane z systemem płatności. Na przykład użytkownik nie dostaje potwierdzenia po dokonaniu płatności kartą, wtedy chwyta za telefon i dzwoni do obsługi klienta. Takie zakupy online nie mają sensu - tłumaczył Mark Aldrifge.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Empirix, na dwóch tysiącach brytyjskich klientów internetowych banków, sklepów i biur podróży.

Więcej: Empirix