Marketing w wyszukiwarkach coraz bardziej opłacalny

W 2006 roku aż 37% amerykańskich firm zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach (SEM) będzie się mogło pochwalić przychodami powyżej 15 mln USD. Jeszcze rok temu tylko co czwarta przekroczyła ten próg przychódów.

Rosnące znaczenie marketingu w wyszukiwarkach widać też po coraz większym zainteresowaniu marketerów zaawansowanymi narzędziami do zarządzania kampanią oraz narzędziami analitycznymi, o czym informuje raport przygotowany przez JupiterResearch.

Wraz ze wzrostem wymagań związanych z kompetencjami SEM, ma rosnąć liczba zleceń dla wyspecjalizowanych firm zewnętrznych. Jak poinformował autor raportu "US SEM Executive Survey, 2006", Sapna Satagopan, ponad połowa większych marketerów zleca na zewnątrz wykonanie przynajmniej jednej usługi rocznie.

Marketerzy specjalizujący się w marketingu w wyszukiwarkach wydają coraz więcej. Prawie 24% z nich przeznaczyło ponad 500 tys. USD na kampanie SEM, podczas gdy w 2004 roku było ich dwukrotnie mniej.

66% marketerów planuje na ten rok zwiększyć wydatki na SEM, przy czym odsetek ten rośnie do 72% wśród specjalistów z ponadprzeciętnym doświadczeniem w tej dziedzinie, czyli takich, którzy korzystają z zaawansowanych systemów do zarządzania licytacjami oraz narzędziami analitycznymi.

źródło: komunikat "JupiterResearch Finds That Continued Growth in Search Marketing Complexity Will Contribute to SEM Outsourcing".