Do AdPortalu zgłosiło się 70 witryn o zasięgu 2 mln użytkowników

1 czerwca br. rozpoczął działalność AdPortal - pierwszy polski system do samodzielnego tworzenia i zarządzania kampaniami promocyjnymi w sieci stworzony na zlecenie IDMnet przez SuperMedia. Jak na razie działa w okrojonej wersji. W pierwszych dniach do AdPortalu akces zgłosiło 70 witryn o łącznym zasięgu ponad dwóch milionów użytkowników.

Na razie system nie działa według kompletu swoich możliwości. Przed całkowitym uruchomieniem AdPortalu analizowane są jeszcze reakcje odbiorców reklamy oraz spodziewane obciążenie platformy.

- Zdecydowaliśmy się na stopniowe udostępnianie platformy użytkownikom głównie dlatego, aby uniknąć zbyt dużego przeciążenia systemu już na samym początku. Ilość pytań i zgłoszeń jakie odnotowujemy potwierdza słuszność tej decyzji - powiedział Marcin Jastrzębski, szef projektu.

Na razie boksy widoczne są na dwóch serwisach: Rzeczpospolita i Polityka, gdzie emitowane są reklamy autopromocyjne tych serwisów i AdPortalu. Na stronie AdPortal.pl widnieje informacja, że w czasie konferencji prasowej 11 maja, deklarację współpracy zgłosiły również serwisy Przekroju, Pulsu Biznesu, Vivy, magazynu Twój Maluszek i Uroda.

Wraz z oficjalnym rozpoczęciem przypisywania treści do powierzchni reklamowych nastąpi etap przyłączania serwisów i podpisywania umów. Wtedy też AdPortal zostanie udostępniony reklamodawcom.

Głównym kryterium przystąpienia do AdPortalu jest prowadzenie działalności gospodarczej zarejestrowanej w Polsce, choć twórcy systemu nie wykluczają otwarcia sieci także na osoby prywatne. - Jesteśmy elastyczni i przyjmujemy zgłoszenia także od witryn działających w obszarze hazardu online czy serwisów erotycznych. Oczywiście każda witryna jest przy tym dokładnie weryfikowana, także pod kątem działania zgodnego z prawem - dodaje Marcin Jastrzębski.

AdPortal nie wymaga od witryn wyłączności, a to oznacza, że właściciele zgłaszający swoje serwisy do współpracy nie muszą rezygnować z wcześniejszych zobowiązań i umów.

AdPortal to platforma dla kupujących i sprzedających powierzchnię reklamową w postaci linków tekstowych, rozliczanych w modelu Cost per Click, czyli za kliknięcie. Więcej informacji znajdą Państwo w materiale: "IDMnet otworzy platformę reklamy kontekstowej".