Gemius przewiduje hossę polskiego e-commerce

Według raportu "E-commerce w Polsce 2006", internauci częściej niż w ubiegłym roku dokonują zakupów online i chętniej przeznaczają na ten cel większe kwoty. Według szacunków firmy badawczej Gemius, zainteresowanie internetowymi zakupami będzie systematycznie wzrastać.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Jak wynika z badań Gemius, w sklepach i na aukcjach internetowych z roku na rok przybywa kupujących. Od 2005 roku liczba internautów, którzy dokonali kiedykolwiek zakupu w internecie, wzrosła o blisko jedna trzecią, z 41% do 55%.

Wśród polskich konsumentów aukcje internetowe są bardziej popularne niż sklepy. W tych pierwszych kupowało 77% internautów, podczas gdy w sklepach - 57%.

Zwiększyła się liczba internautów, którzy kupują mniej więcej raz w tygodniu oraz nieznacznie tych, którzy dokonują zakupów kilka razy w miesiącu.

Wyraźnie wzrosła liczba osób, które kupują kilka razy w roku. Zmniejsza się odsetek tych, którzy zadeklarowali, że zrobili zakupy poprzez internet tylko raz.

Kliknij, aby powiększyć

Użytkownicy serwisów aukcyjnych jako ich zaletę na pierwszym miejscu wskazują niższe ceny (76%), następnie duży wybór produktów (70%) i możliwość kupowania o każdej porze (61%).

Według prognozy Gemiusa, w sklepach internetowych polscy internauci zostawią w 2006 roku więcej gotówki niż na platformach aukcyjnych.

Kliknij, aby powiększyć

Jak wynika z raportu "E-commerce w Polsce 2006", na zakupy w sieci częściej decydują się mężczyźni, osoby w wieku 25-34 lata, z wykształceniem pomaturalnym, licencjackim lub wyższym i zarabiające powyżej 3000 zł netto miesięcznie.

Niezależnie od cech społeczno-demograficznych polscy konsumenci są raczej ostrożni - zarówno pod względem wyboru produktu, jak i dokonania płatności: aż 62% klientów aukcji przyznaje, że zawsze bierze pod uwagę opinie innych użytkowników o sprzedającym, 58% klientów sklepów internetowych przed dokonaniem zakupu porównuje oferty różnych sklepów i wybiera najkorzystniejszą, nieliczni internauci płacą za zakupy korzystając z serwisu płatności lub przez SMS.

Artur Zawadzki, wiceprezes zarządu Gemius SA podkreśla - Złożone analizy porównawcze, na które położony został szczególny nacisk, nie tylko przedstawiają jak zmienił się stan polskiego e-commerce na przełomie roku, ale także pozwalają zaplanować przyszłe działania marketingowe w dłuższej perspektywie czasowej.

Obecnie 2/3 internautów kupujących online dokonuje zakupów przynajmniej kilka razy w roku. Według raportu, w nadchodzących miesiącach polski handel elektroniczny ma szanse na dalszy szybki rozwój. Aż 38% internautów, którzy więcej niż jeden raz dokonali zakupu przez internet, zamierza w przyszłości kupować częściej niż dotychczas, zaś 46% - tak samo często.

Rzadsze zakupy deklaruje jedynie 1% badanych.

Kliknij, aby powiększyć

Przypomnijmy, że według raportu IAB "Raport strategiczny IAB Polska. Internet 2005 Polska, Europa i Świat", obroty polskiego e-commerce w 2005 roku w sklepach i na platformach aukcyjnych wyniosły 3,1 mld zł. Udział sklepów internetowych wyniósł około 1,3 mld zł, zaś platform aukcyjnych, w tym przede wszystkim Allegro - 1,8 mld zł.

Według prognoz, w 2006 roku obroty wyniosą około 4,15 mld zł
.

Więcej:

e-commerce sączy szampana

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.