Zwiększa się zasięg sieci reklamowych

ARBOmedia opublikowała dane dotyczące zasięgu biur reklamy online. Wynika z nich że zwiększa się zasięg sieci reklamowych. - Ruch w polskim internecie mierzony liczbą odsłon wzrósł w analizowanym okresie o blisko 150%. Najwięcej zyskały sieci reklamowe oraz wyszukiwarka Google.pl. Świadczy to o zmianie sposobu korzystania z internetu w Polsce - twierdzi Bartosz Drozdowski, dyrektor departamentu internet ARBOmedia Polska.

Sieć ARBOmedia w opublikowanym komunikacie podaje, że jej liczba odbiorców (real users) to według danych Megapanel PBI/Gemius 10,68 mln. W poprzednim komunikacie, opublikowanym w październiku 2005, sieć ARBOmedia informowała o 7,3 mln użytkowników (real users). Przypominamy, że tak duży wzrost w ilości real users, wynika przede wszystkim ze zmian w metodologii badania SMG/KRC Netrack, którego wyniki są uwzględniane w Megapanelu.

Według najnowszych badań Megapanel PBI/Gemius, największą siecią reklamową jest Ad.net (11,59 mln real users), kolejne miejsce zajmuje ARBOmedia (10,68 mln real users) i IDMNet (10,3 mln real users).

Google ma również ponad dziesięć milionów użytkowników (10,02 mln real users). Żaden portal nie osiagnął tak dużego wyniku. Największy Onet.pl ma 9,46 mln real users, a Wirtualna Polska 8,54 mln real users.

Podmioty reklamowe w Polsce, liczba real usersPodmioty reklamowe w Polsce, liczba real users

W okresie od października 2004 do marca 2006 największą dynamikę wzrostu ilości użytkowników uzyskała sieć ARBOmedia (117%), kolejna była Gazeta.pl (96%) i IDG.pl (89%).

Dynamika wzrostu liczby użytkowników (real users).Dynamika wzrostu liczby użytkowników (real users).

Pod względem dynamiki wzrostu ilości odsłon pierwsze miejsce zajął Google (262%), kolejna była sieć ARBOmedia (226%), Ad.net (138%), IDMnet (128%) i Gazeta.pl (103%).

Przedstawiciele ARBOmedia są zdania, że pozycja sieci reklamowych na polskim rynku reklamy online sukcesywnie się umacnia.

- Połączenie wyszukiwarki i serwisów tematycznych pozwala zastąpić ogólnotematyczne portale. Trend ten w przyszłości przeniesie się również na wydatki reklamowe, które podążają za użytkownikami internetu - mówił Bartosz Drozdowski.

Według ostatniego raportu CR Media najważniejsze na rynku są ciągle portale, do których trafia 79% wydatków na reklamę online.

***

Strzał w plecy Onetu i WP: ranking zasięgu biur reklamy od sieci

NetTrack po zmianach: ponad 9 mln internautów

Metodologia badania Megapanel PBI/Gemius w pytaniach i odpowiedziach

Aktualizacja: 02 czerwca 2006 21:13
O komentarz do komunikatu ARBOmedia poprosiliśmy Gwidona Humeniuka, Dyrektora sprzedaży departamentu internet CR Media Consulting.

Trend na najbliższe dwa czy nawet trzy lata będzie charakteryzował się nieznacznym spadkiem udziału sieci reklamowych w wydatkach na reklamę internetową. W 2005 roku było to silnie skorelowane z bardzo ofensywną polityką sprzedażowa Wirtualnej Polski, która na obecnym 21% udziale w rynku na pewno nie poprzestanie i będzie stała się umocnić swoją pozycję. W swoich działaniach nie jest osamotniona. Portale takie jak O2 czy Interia coraz silniej zaznaczają swoją pozycję w torcie reklamowym. Nie oznacza to, że nad sieciami reklamowymi zebrały się czarne chmury. Dalej ich przychody rosną razem z rynkiem czy nawet szybciej. Zasięgiem przewyższają portale, posiadają równie atrakcyjną ofertę reklamową. Natomiast problemem może być świadomość marki czy też sama charakterystyczna struktura sieci. Klientom końcowym, którzy w sposób znaczący zaczęli doceniać Internet od niespełna dwóch lat w media mixie medium kojarzy się z Onetem i WP ale wraz ze wzrostem świadomości samego medium oraz coraz większą popularnością stron społecznościowych, projektów Web 2.0, podcastów, RSSów, blogów czy radia internetowego znaczenie sieci reklamowych musi rosnąć.

Duża dynamika wzrostu a co za tym idzie wysoka liczba internautów w przypadku ARBOmedia ma podłoże w 3 kwestiach:

- zakup sieci reklamowej Qnet na początku 2 kwartału 2005 roku co implikowało olbrzymim wzrostem o 17.9 punktów procentowych w oficjalnym drzewku mediów (styczeń - kwiecień Megapanel),

- bardzo dobra polityka działu odpowiedzialnego za pozyskiwanie nowych witryn,

- ogólny wzrost liczby internautów.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.