Google News: wydawcy są sami sobie winni

Pomysłodawca i realizator serwisu Google News - Krishna Bharat - zarzeka się, że jego wynalazek nie ma na celu eliminacji tradycyjnych gazet, ani ich internetowych wersji. Google News ma pozycjonować się, jako dodatek do czytania ulubionej prasy. Wydawcy są innego zdania.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Światowe Stowarzyszenie Prasy (The World Association of Newspapers) coraz krytyczniej patrzy na Google News. W lutym br. organizacja poinformowała, że rozważa wyciągnięcie prawnych konsekwencji wobec Google, które, jej zdaniem, "buduje nowe medium na tyłach branży, bez płacenia za treści, z których korzysta."

Sam Larry Page, założyciel Google, często podkreśla w wywiadach, że on tradycyjnej prasy w ogóle nie czyta.

Zwiększająca się popularność Google News potęguje niechęć i rozgoryczenie u wydawców. Pomysłodawca projektu Google News Krishna Bharat odpiera ataki na serwis. Jego zdaniem, wydawcy są sami sobie winni, bo po pierwsze spóźnili się z uruchamianiem swojej internetowej działalności, a nawet teraz posiadając, rozbudowane serwisy online, nie w pełni wykorzystują ich możliwości.

Google planuje, pomimo ataków ze strony wydawców, zwiększyć popularność swojego serwisu i grono wiernych czytelników. Bharat podkreślał, że misją Google News nie jest eliminacja prasy, ale umożliwienie użytkownikom dotarcia do większej ilości treści.

Informacje podajemy za Marketingvox.com

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.