Największy serwis społecznościowy nadzieją tytułów Murdocha

News Corp., należący do Ruperta Murdocha koncern medialny, który w 2005 roku za 508 mln zakupił najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie MySpace, zamierza zintegrować go z internetowymi witrynami wydawanych tytułów prasowych.

Skłonność Murdocha by wykorzystać siłę internetu nasila się od kilku lat. Wydawca 175 tytułów na całym świecie w tym m.in. The Sun, New York Post czy News of the World w odczycie dla amerykańskich wydawców prasy, wydrukowanym w Die WeltWoche, już w ubiegłym roku przyznał, że na internetową rewolucję zareagował ospale. Czekaliśmy, przyglądając się jak spadają nakłady naszych gazet. Nadzieją dla tradycyjnych wydawców ma być zaprezentowanie posiadanych informacji z zyskiem w technologii szerokopasmowej - radził Rupert Murdoch.

Wiadomo, że News Corp. chce inwestować przede wszystkim w serwisy społecznościowe. Jak podaje serwis MarketingVox, korporacja szuka właśnie redaktora, który poprowadzi serwisy, stworzy nowe wątki na forum i rozpocznie proces gromadzenia materiałów tworzonych przez użytkowników.

Internetowe odpowiedniki papierowych tytułów mają w najbliższym czasie doczekać się rozbudowy o funkcjonalności znane z serwisów społecznościowych. W pierwszej kolejności ma powstać MySun, skupiając społeczność czytelników tytułu The Sun. Serwis ma im umożliwić prowadzenie blogów, wymianę zdjęć czy przeglądanie teledysków.