Marcowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Wyniki marcowe po raz pierwszy dostarczają danych o popularności tych komunikatorów, które nie były dotąd uwzględniane w badaniu. Zmiana metodologii badania NetTrack przyniosła tak gwałtowny skok w estymowanej liczbie polskich internautów, że nie można o niej zapominać, patrząc na wyniki zasięgowe witryn w badaniu Megapanel PBI/Gemius. Umocniła się pozycja Google, którego liczba użytkowników wyniosła w marcu ponad 10 mln. Ale poprawę - i to zazwyczaj znaczącą - odnotowały wszystkie witryny w zasięgowym zestawieniu TOP 20, oprócz witryny Neostrady i PTC Era. Zmiany wprowadzone w marcu na platformie eBay ewidentnie zainteresowały polskich internautów, czego efektem jest wzrost zasięgu do prawie 20%. W rankingu witryn o największej liczbie użytkowników debiutuje nieobecny dotąd maxior.pl.

W marcowych wynikach badania Megapanel PBI/Gemius rzucają się w oczy dwie rzeczy: zmiana metodologii badania NetTrack, wprowadzona już w styczniu br., ujawniła fakt, że dotychczasowe wyniki zasięgowe były wyraźnie niedoszacowane. W efekcie, pomiędzy wynikami z grudnia 2005 roku a stycznia 2006 roku, powinno się wytyczyć wyraźną granicę.

Jak łatwo przeliczyć, liczba internautów według marcowego badania NetTrack, wyniosła ponad 12,26 mln. Przypomnijmy, że jeszcze z końcem ubiegłego roku szacowano, że ich liczba nie przekracza 10 mln.

Liczba użytkowników poszczególnych witryn internetowych pokazywana w badaniu Megapanel PBI/Gemius, obliczana jest na podstawie dwóch informacji bazowych: względnego zasięgu tych witryn oraz wyniku badań SMG/KRC NetTrack dotyczących ogólnej liczby internautów w Polsce. Gdy rośnie estymowana przez SMG/KRC liczba internautów, rośnie liczba użytkowników dla poszczególnych witryn.

Oczywiście zdecydowaną większość właścicieli witryn, które notują skoki zasięgowe, zmiana w badaniu NetTrack po prostu cieszy, ale warto pamiętać, co się za nimi kryje.





Na poniższą tabelę czekało zapewne wielu naszych czytelników. Od miesięcy w komentarzach pojawiały się pytania, dlaczego badanie uwzględnia jedynie trzy komunikatory z licznych dostępnych na rynku. Obecnie - wraz ze zmianami w badaniu, które dotychczas uwzględniało jedynie te aplikacje, które były objęte badaniem site-centric - wreszcie uzyskaliśmy wgląd, w faktyczną popularność Skype'a, Mirandy czy ICQ.

Liderem jest Gadu-Gadu, który dociera do 43,79% wszystkich polskich internautów. Z komunikatora Skype korzysta 2,28 mln użytkowików, z Tlen.pl 855 tys. Tak naprawdę liczą się tylko te trzy aplikacje - zasięg pozostałych - za wyjątkiem MSN messenger - nie przekracza 1%.



***

Lutowe wyniki Megapanelu

Zmiany w badaniu NetTrack

Rok standardu badań internetu - relacja z konferencji

Zachęcamy również do zapoznania się z tekstem o metodologii badania Megapanel PBI/Gemius.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.