Yahoo stawia na społeczności

Yahoo w nadchodzących latach skupi się przede wszystkim na elementach społecznościowych, jak tworzenie treści przez użytkowników, czy wyszukiwanie wsparte wiedzą internautów. Takie założenia przedstawiły władze spółki na środowym spotkaniu z analitykami finansowymi.

Główny element nowej strategii Yahoo to społeczności. Yahoo stawia na zawartość tworzoną przez użytkowników, taką jak wideo czy blogi. Firma chce maksymalnie ułatwić tworzenie, zamieszczanie, kategoryzowanie i wyszukiwanie tych treści.

Grupa medialna Yahoo, w której skład wchodzą m.in. serwisy dotyczące filmów, gier, pogody, sportu i zdrowia, poprawia infrastrukturę i projekt tak, aby wszystkie elementy serwisów były jak najbardziej zintegrowane. Przekazy wideo, treści z blogów i inne tworzone przez użytkowników, mają być stałym elementem wszystkich serwisów należących do grupy medialnej Yahoo.

"Content" użytkowników będziemy zamieszczać na każdym z naszych serwisów o ile tylko będzie miał istotne powiązanie treściowe tłumaczy Lloyd Braun szef grupy medialnej Yahoo.

Zespół kierowany przez Brauna pracuje nad standaryzacją formatów reklamowych tak, aby były one spójne na wszystkich witrynach grupy. Yahoo szuka też sposobów, by jeszcze lepiej dopasować przekaz reklamowy do użytkowników.

Yahoo oczywiście nie poprzestanie swojej walki na polu wyszukiwarek. Na świecie są milardy ludzi, którzy teoretycznie znają odpowiedzi na tryliony pytań. Jak zacząć korzystać z ich wiedzy? - pyta Braun. Pierwsza przymiarka to serwis Yahoo Answers, w którym użytkownicy dają odpowiedzi, na zadane przez innych pytania.

Macie przed sobą nowe oblicze Yahoo powiedział dyrektor zarządzający firmy Terry Semel. Trudno się z nim nie zgodzić. Już teraz spółka Yahoo posiada serwisy oparte na społecznościach: flickr do gospodarowania zdjęciami, oraz del.icio.us, umożliwiający dzielenie się linkami przez użytkowników.

Lepsze wyniki wyszukiwania Yahoo