I kwartał 2006 dla polskich portali

Wirtualna Polska pochwaliła się dziś najlepszymi kwartalnymi wynikami w historii, choć nie ujawniła ich wysokości. Zysk netto sięgnął 10% wartości przychodów. Gazeta Prawna powołując się na nieoficjalne dane podała, że mowa o zysku rzędu 1,3 mln zł. Jak na tle WP wypadły inne portale?

W pierwszym kwartale wzrost sprzedaży reklamy odnotowany przez Wirtualną Polskę wyniósł 74%. W 2005 roku wzrost wyniósł 119% w porównaniu do 2004 roku.

W pierwszym kwartale 2006 Wirtualna Polska osiągnęła ponad 20% marżę EBITDA oraz wypracowała zysk netto stanowiący ponad 10% wartości przychodów. To w historii WP pierwsze tak pozytywne wskaźniki finansowe.

- Nasze przychody w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku wzrosły o blisko 70%. Osiągnęliśmy też marżę EBITDA przekraczającą 20%. To najlepszy wynik w historii spółki - mówi Dominika Herburt-Heybowicz, członek zarządu Wirtualnej Polski.

W pierwszym kwartale 2006 roku Wirtualna Polska wypracowała zysk netto. W analogicznym okresie 2005 roku spółka generowała jeszcze straty. WP zwiększyła również wydatki inwestycyjne, które w pierwszym kwartale 2006 były prawie dwukrotnie wyższe od wydatków z 2005 roku.

- Na wyniki finansowe w dużej mierze wpłynęła aktywność naszego biura sprzedaży - podkreśliła Dominika Herburt-Heybowicz.



Interia osiągnęła w I kwartale 2006 roku przychody w wysokości 11,048 mln zł. Ich dynamika w stosunku do I kwartału 2005 roku wyniosła 59%. Największy, bo 68,7% wzrost odnotowywano na sprzedaży reklamy internetowej, w tym przychody gotówkowe ze sprzedaży reklamy były w tym okresie wyższe o 74,3%.

Przychody Grupy Onet ze sprzedaży usług marketingowych rosły szybciej niż w całym roku ubiegłym i wzrosły o 57% a ich wartość osiągnęła 15 mln zł.

Niewiele wiadomo o wynikach finansowych Gazeta.pl. Komunikat informuje, że w pierwszym kwartale 2006 roku portal osiągnął dodatni wynik na poziomie EBITDA, w porównaniu do ubiegłego roku blisko dwukrotnie wzrosła sprzedaż płatnych treści. Przychody ze sprzedaży reklam zwiększyły się o ponad 14%.

O2.pl z zasady przedstawia raporty finansowe za cały rok, więc nie możemy zaprezentować wyników tego portalu.

Według przedstawionego wczoraj przez CR Media Raportu Ad.media, spośród portali największy udział w rynku reklamy internetowej ma biuro sprzedaży Onet.pl z 35,4% udziałem, Wirtualna Polska z 20,9% udziałem, Interia z 8,4%, Gazeta.pl z 8,1% i o2.pl z 4,8% udziałem.

Przypomnijmy, że według szacunków IAB za 2004 rok, udział Wirtualnej Polski w omawianym torcie wynosił 13%. Udział tego portalu rośnie więc dynamicznie. Również Interia i o2.pl notują przychody z reklam powyżej średniej dla rynku. Trudno powiedzieć, jak radzi sobie Gazeta.pl. Według przedstawionego przez CR Media "tortu" jej udział w rynku reklamu spadł od 2004 roku, ale z powodu braku niezależnego audytu wpływów z reklamy, nie są to pewne dane.

***

Wyniki Grupy Onet za I kwartał

Wyniki Interii za I kwartał

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.