Yahoo startuje z odświeżonym systemem dystrybucji reklam

W 2003 roku Yahoo zakupił za 1,6 mld USD system do emisji reklam Overture. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku lepsze jest wrogiem dobrego, stąd prace nad jego ulepszeniem. Dziś ma być zaprezentowany najnowszy system emisji reklam.

Nowy system to konsola stworzona z myślą o korporacyjnych reklamodawcach. Pomaga w dobraniu treści reklamy do zapytań w wyszukiwarce. Dostępny ma być prosty mechanizm, który pozwoli wyliczyć koszt pozyskania przez reklamodawcę nowych użytkowników dzięki bazie danych, jaką dysponuje Yahoo. Reklamodawcy będą też mogli testować różne warianty kampanii oraz wprowadzać szybkie zmiany do kampanii już rozpoczętych.

Zmiany wprowadzone przez Yahoo nie są bynajmniej rewolucyjne - dzięki nim system dorówna rozwiązaniom stosowanym przez Google.

Trzeci w kolejce u budżety reklamowe Microsoft również nie przespał zmian i wprowadził system pod nazwą AdCenter. Więcej: Przyciąganie z odpychaniem między Microsoftem a Yahoo