Travelplanet.pl: wzrost przychodów do 5,7 mln zł

Internetowe biuro podróży zwiększyło w I kw. br. przychody o ponad 250%. Wartość sprzedaży usług turystycznych wyniosła 13,6 mln zł. Spółce nie udało się jednak wypracować zysku.

Travelplanet.pl zamknął I kw. br. przychodami w wysokości 5,7 mln zł, zmniejszając stratę netto z -274 tys. zł w I kw. ubiegłego roku do -100 tys. w roku bieżącym.

Zarząd podkreśla, że spodziewał się takich wyników, przedkładając poprawę wyników finansowych spółki nad utrzymaniem atrakcyjnej dynamiki wzrostu sprzedaży.

W I kw. br. Travelplanet.pl sprzedał usługi turystyczne o wartości 13,6 mln zł. To niemalże 300% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Według szacunków organizatorów turystyki w pierwszym kwartale dzięki zainteresowaniu ofertami first minute, dalszej poprawie koniunktury w gospodarce i nastrojów konsumenckich oraz silnej złotówce sprzedaż usług turystycznych była większa o około 20-30% niż w I kwartale roku 2005 - zaznaczył Tomasz Moroz, prezes Travelplanet.pl - Nasz wzrost był więc dziesięciokrotnie większy niż tradycyjnego rynku. Zmniejszyliśmy także znacząco stratę spółki, pomimo dużych inwestycji w rozwój sieci sprzedaży. Ze względu na sezonowość branży, w której działamy maksymalizacja przychodów i zysków następuje w drugiej połowie roku, dlatego też po udanym pierwszym kwartale oczekujemy w całym roku 2006 znaczącej poprawy zysku netto Travelplanet.pl, w stosunku do roku poprzedniego.

Travelplanet.pl zamierza rozbudować sieć punktów sprzedaży. W tej chwili posiada ich 5, a do końca roku chce mieć 12. W maju ma zamiar uruchomić dwa punkty (jedno w Łodzi w centrum handlowym Manufaktura).