Najlepsza wyszukiwarka czyli ... MSN

Użytkownicy zazwyczaj wiedzą najlepiej, które narzędzie jest im najbardziej przyjazne. Z faktem największej popularności Google nie sposób dyskutować. Czasem jednak uprzedzenia mogą zaślepić. Badanie firmy IntraLink z Ohio specjalizującej się w SEO, stara się obiektywnie przedstawić walory największych na rynku amerykańskim wyszukiwarek. Okazuje się, że ze względu na trafność wyników wyszukiwania Google ma mocnego konkurenta - produkt Microsoftu.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Po wpisaniu 250 zapytań w okienka siedmiu wyszukiwarek, za najtrafniejsze uznano wyniki wyszukiwarki MSN Search, która uzyskała 19 punktów na 25 możliwych. Pod względem trafności na drugim miejscu znalazły się wyniki prezentowane przez Google, za które wyszukiwarka otrzymała 18 punktów. Trzecia była AOL z wynikiem 13 punktów.

W badaniu brano pod uwagę pozycję, na jakiej znalazły się adekwatne do zapytania wyniki. Istotne było, czy zostały zaprezentowane już na pierwszej stronie, czy trafny był tylko jeden czy też cztery wyniki, czy odpowiedź na zapytanie znajdowała się wśród tzw. organicznych wyników wyszukiwania czy też konieczne było skorzystanie z bardziej zaawansowanych opcji wyszukiwarki np. Google Local Search. Wyniki ze względu na te cechy odpowiednio wyważono i ogólny wynik zaprezentowano w poniższej tabeli.

Kliknij, aby powiększyć

Wyszukiwarki badano również pod kątem aktualności prezentowanych wyników. Najlepiej w tej kategorii wypadł Google, najsłabiej Ask.com.

Więcej:

Search engine relevancy report

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.