Najwięcej fałszywych kliknięć w USA i Kanadzie

Liczba fałszywych kliknięć w reklamy internetowe stanowi prawie 14% wszystkich "klików" w materiały marketingowe w sieci. Analitycy Click Forensics - firmy, która wykonała badanie - podkreślają, że spodziewali się bardziej pesymistycznych rezulatów.

W wyszukiwarkach Google i Yahoo! odsetek kliknięć wykonywanych przez oszustów wynosi ok. 12%. Przedstawiciele Click Forensics wyjaśniają, że za fałszywe kliknięcie uznają takie, które jest często wykonywane i bez zamiaru zakupienia reklamowanego produktu.

Jak podaje Click Forensics, średni koszt za hasło w wyszukiwarkach wynosi ok. 4,75 USD w pięciu największych branżach rynku: sprzedaży detalicznej, sektorze finansowym, zdrowotnym, technologicznym i rozrywkowym.

Prawie 90% fałszywych "klików" pochodzi z USA i Kanady. Pozostałe wykonywane są głównie z Chin i Francji.

Jak zaznaczyli autorzy raportu, spodziewali się, że odsetek fałszywych kliknięć będzie większy. Podejrzewano wcześniej, że mogą stanowić one ok. 20-35%.