Merrill Lynch koryguje prognozy dla świata reklamy

Merrill Lynch zrewidował swoje poglądy na szybkość wzrostu rynku reklamy w 2006 roku. W miejsce 4,6% wzrostu dla Stanów Zjednoczonych pojawił się 5,3%. Prognozy dla świata są również bardziej optymistyczne niż poprzednie. Co ciekawe, dla praktycznie wszystkich tradycyjnych mediów prognozy wzrostu wydatków zostały obniżone.

Według Merrill Lynch, firmy doradczej o globalnym zasięgu, wzrost wydatków na reklamę ma wynieść w tym roku 5,1% na całym świecie. Prognoza wzrosła z poziomu 4,8%.

W Stanach Zjednoczonych obniżono prognozy wydatków dla gazet codziennych o 0,2% z poziomu 1,8%, dla radia o 0,2% z poziomu 2,2%.

Krótki fragment raportu dostępny szerszej publiczności nie precyzuje, w jakich obszarach reklama będzie zyskiwać, skoro ogólna prognoza została podwyższona. Prawdopodobnie zwiększyły się oczekiwania w stosunku do internetu. Poprzedni raport mówił o 27,4% wzroście wydatków na reklamę online w stosunku do 2005 roku.