Rich media szybsze niż płatne odnośniki

W Stanach Zjednoczonych nakłady na reklamę typu Rich Media już od bieżącego roku będą rosły szybciej niż na reklamy w wyszukiwarkach - prorokuje eMarketer. Już w przyszłym roku płatne linki stracą na dynamice wzrostu. Wyprzedzą je sponsoring, ogłoszenia i akcje e-mailingowe.

Tempo zdobywania rynku reklamowego przez wyszukiwarkę Google czy goniącą ją spółkę Yahoo było w ostatnich latach imponujące. W efekcie udział płatnych odnośników w internetowym torcie reklamowym przekroczył 40%.

W 2004 roku wzrost wyniósł ponad 50%, w 2005 roku nakłady zwiększyły się o kolejne 30%. W tym roku rynek jednak okrzepnie. Eksperci eMarketera, powołując się na raporty własne oraz IAB i PricewaterhouseCoopers przewidują, że w bieżącym roku nakłady na płatne linki skoczą o około 28,6%, ale już w kolejnych latach wzrost będzie kilkunastoprocentowy.

Tłuste lata czekają reklamy typu Rich Media, na które nakłady w poprzednich latach nie rosły tak dynamiczne. W bieżącym roku mają wzrosnąć o 46%, w kolejnych trzech o co najmniej 30%.

Rich media szybsze niż płatne odnośniki