Konkurencyjne rankingi wyszukiwarek

Dwie rywalizujące na amerykańskim rynku firmy badawcze: comScore i Nielsen//NetRatings w kilkudniowym odstępie czasu opublikowały dane dotyczące liczby wyszukiwań w styczniu 2005 i 2006 oraz udziałów w rynku największych wyszukiwarek. Choć pierwsza trójka najpopularniejszych w Ameryce wyszukiwarek jest identyczna, ich szczegółowe wyniki zdecydowanie odmienne.

Róznice pojawiają się na poziomie liczby obsługiwanych zapytań. Nielsen//NetRatings podaje, że w styczniu 2006 roku było ich 5,7 mld, comScore - 5,48 mld. com Score podaje wyniki dla pięciu najpopularniejszych wyszukiwarek w Stanach Zjednoczonych, Nielsen//NetRatings zaś dla około 60, więc badania tej drugiej firmy przyniosły nieznacznie wyższą liczbę wyszukiwań. Różnica nie jest znacząco wyższa, bo wiadomo, że udział wyszukiwarek spoza pierwszej piątki jest marginalny.



Różnice w wynikach badania widać też wyraźnie gry porównamy udziały trzech największych wyszukiwarek, czyli Google, Yahoo oraz MSN Search. Według Nielsen//NetRatings Google opanował w Stanach Zjednoczonych już 48,2% rynku, Yahoo 22,2% zaś MSN 11%. Według comScore odpowiednio 41,4%, 28,7% oraz 13,7%. Raport Nielsen//NetRatings informuje też, że udziały Yahoo wzrosły nieznacznie, podczas gdy według badania comScore udział wyszukiwarki Yahoo zmalał o 3,1%.



Badanie qSearch przeprowadzane przez firmę comScore zostało w Stanach Zjednoczonych uznane za standard badań przez przedstawicieli największych wyszukiwarek w Ameryce.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.