Bankier.pl idzie na giełdę

Akcjonariusze Bankier.pl S.A. - fundusze venture capital bmp AG, który posiada 62% udziałów oraz notowany na GPW MCI Management z 38% udziałów - zadecydowali o wprowadzeniu spółki na Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych. Emisja nowych akcji planowana jest jeszcze w pierwszym półroczu 2006 roku.

23 lutego 2006 roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Bankier.pl S.A. podjęło decyzję o przeprowadzeniu publicznej oferty akcji spółki. Najprawdopodobniej jeszcze w pierwszej połowie tego roku portal finansowy Bankier.pl zadebiutuje na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Oferującym akcje Bankier.pl będzie Internetowy Dom Maklerski S.A. Obecnie spółka wraz z domem maklerskim prowadzi zaawansowane prace na szczegółami oferty.

Tomasz Jażdżyński, prezes Bankier.plTomasz Jażdżyński, prezes Bankier.pl - Wejście na giełdę to dla Bankier.pl kolejny milowy krok w rozwoju. Dzięki IPO utrzymamy niezależność jako medium i pośrednik finansowy oraz pozyskamy kapitał na dalszą ekspansję. Poszerzymy również bazę inwestorską spółki otwierając się m.in. na społeczność naszych użytkowników. Ponadto obecność na GPW z pewnością przełoży się na większą popularność portalu i świadomość marki Bankier.pl - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Bankier.pl S.A.

Według najnowszych wyników badania Megapanel PBI/Gemius za grudzien 2005, Bankier.pl odwiedziło 581 481 użytkowników (real users), dokonując ponad 12 mln odsłon. Średnio jeden użytkownik spędził w grudniu 18,4 minut w serwisie. Dla porównania, Money.pl odwiedziło w tym czasie 496 608 użytkowników, dokonując ponad 6,6 mln odsłon i spędzając na stronach tego serwisu średnio 13,5 minut.

Bankier.pl, poprzez platformę transakcyjną "Centrum Finansowe" oraz programy partnerskie, oferuje produkty i usługi blisko 40 instytucji finansowych. Bankier.pl jest także źródłem informacji i porad z zakresu finansów osobistych, inwestowania i prowadzenia firmy, tworzonych przez własny zespół redakcyjny we współpracy z kilkudziesięcioma dostawcami treści.

Bankier.pl - obok Grupy Onet.pl, Interii.pl oraz Travelplanet.pl będzie czwartą internetową spółka notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jak nas zapewnił Jerzy Warchałowski, dyrektor ds. sprzedaży online w Money.pl, spółka wbrew wcześniejszym spekulacjom, nie zamierza zadebiutować na giełdzie, a przynajmniej w ciągu najbliższego roku.

Tomasz Jażdżyński, prezes Bankier.pl odpowiada na pytania Internet Standard
Na konferencji Internet 2k6 mówił Pan o korzyściach i zagrożeniach, które wiążą się z wejściem na giełdę. Czy podjęcie decyzji o IPO Bankiera.pl było trudną decyzją?

Decyzja o IPO Bankiera nie była trudna. Rozważaliśmy dwie możliwości rozwoju spółki - wejście na giełdę lub pozyskanie inwestora strategicznego. Uznaliśmy, że wykorzystamy zalety giełdy jako dalszej drogi rozwoju. Między innymi jest to możliwość utrzymania niezależności, która jest ważna zarówno dla medium informacyjnego jak i pośrednika

finansowego.

Z jakimi zagrożeniami wiąże się debiut giełdowy w przypadku Bankiera?

Podstawy finansowe Bankier.pl i ich porównanie do już notowanych na giełdzie spółek pozwalają nam wierzyć, że debiut na GPW będzie udany. Jako zagrożenie postrzegamy jedynie ewentualne znaczące osłabienie koniunktury giełdowej, co w zasadzie dotyczy wszystkich spółek planujących IPO.

Jak duża będzie emisja?

Znamy już przybliżoną wartość emisji, aczkolwiek jesteśmy obecnie na etapie dopracowywania szczegółów. Z podaniem tej wartości chcemy poczekać do jej ostatecznego zatwierdzenia.

Na co zostaną te fundusze przeznaczone?

Generalnie pozyskane fundusze zamierzamy przeznaczyć na dalszy rozwój. Będziemy dążyć do utrzymania wiodącej pozycji w sektorze finansów w internecie, rozwijając portal i ofertę dla użytkowników. Myślimy także o akwizycjach, jako sposobie na poszerzanie i pogłębianie naszej oferty.

Czy ma Pan większe poczucie pewności sukcesu emisji teraz czy w przypadku Interii?

Czasy, gdy na giełdzie debiutowała Interia były zupełnie inne. Nie było wtedy jeszcze żadnej spółki internetowej notowanej na GPW, nie było odniesienia, a kursy akcji i wyceny szybko się zmieniały. Z emisją wiązało się więc wyraźnie większe ryzyko. Z tego względu mogę

powiedzieć, że większe poczucie pewności mam przy publicznej ofercie Bankier.pl. Oczywiście jeśli w tym przypadku w ogóle można mówić o pewności.


Tomasz Jażdżyński oraz Arkadiusz Osiak, prezesi konkurencyjnych wortali finansowych razemTomasz Jażdżyński oraz Arkadiusz Osiak, prezesi konkurencyjnych wortali finansowych razem

Aktualizacja: 02 marca 2006 13:50
Tomasz Jażdżyński odpowiada na nasze pytania o debiut giełdowy Bankier.pl.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.