Gadu-Gadu startuje z nowym VoIP

Wczoraj spółka Gadu-Gadu rozstała się z Telefonem Gadu-Gadu i równocześnie operatorem easyCALL. W zamian zaoferowała nową usługę NAGŁOS. NEUTRON-IT sugeruje, że współpraca z Gadu-Gadu nie była łatwa, Gadu-Gadu podkreśla, że wprowadzając własną telefonię internetową zyskuje niezależność.

Nowa usługa VoIP została przygotowana przez programistów Gadu-Gadu, dla których wydzielony został osobny dział w firmie. NAGŁOS jest więc rozwiązaniem autorskim spółki.

Usługa uwzględnia dotychczasowy stan konta użytkownika, niewykorzystane punkty z Telefonu Gadu-Gadu przechodzą więc automatycznie do usługi NAGŁOS.

Jak można wyczytać na stronie gadu-gadu.pl, wersja 7.1, która jest modyfikacją multimedianej wersji 7.0, wykorzystuje technologię Any-Bandwidth oraz Any-Firewall, co ma zapewnić najlepszą możliwą do uzyskania jakość wideo niezależnie od przepustowości połączenia internetowego, działając z dowolnym typem zapory ogniowej. Transmisja dźwięku oparta jest na kodekach GSM stosowanych w telefonii GSM.

W wypowiedzi Michała Jakubowskiego, prezesa spółki NEUTRON-IT, która świadczyła dotychczas usługę Telefon Gadu-Gadu, wyziera rozczarowanie decyzją Gadu-Gadu: Michał JakubowskiMichał Jakubowski - Możemy domyślać się, że Gadu-Gadu (którego właścicielem jest fundusz inwestycyjny, zatem firma nastawiona nie tyle na wypracowywanie zysków firmy, co na budowanie jej szeroko pojętej wartości) zachęcona wynikiem transakcji eBay-Skype chciała tworzyć tego typu usługę wewnątrz firmy, a nie powierzać jej świadczenie firmie zewnętrznej, w szczególności, że nowatorski pomysł, który zaproponowaliśmy GG ponad dwa lata temu, czyli jeszcze przed wprowadzeniem takich usług przez Skype, okazał się hitem rynkowym, mimo, iż osoby zarządzające funduszem podchodziły do niego z niechęcią, skąd wziął się chociażby jej bardzo opóźniony start.

NEUTRON-IT nie chce podać, jakie dokładnie zyski firma czerpała dzięki współpracy z Gadu-Gadu. -Ze względu na zapisy umowne, nie możemy ujawnić kwot - informuje nas prezes Jakubowski. Twierdzi jedynie, że przychody stanowiły około 15-20%, zaś zysk netto był znikomy, ze względu na fakt, iż opłaty ponoszone na rzecz Gadu-Gadu były bardzo wysokie. - Nie obawiamy się spadku obrotów, a raczej oczekujemy zwiększania rentowności, ze względu na to, iż nie byliśmy podwykonawcą dla Gadu-Gadu, a świadczyliśmy usługi w stosunku do klientów bezpośrednio, zatem liczymy, iż nadal będą z nich korzystać - mówi Michał Jakubowski.

Można przypuszczać, że koniec współpracy jednak uderzy firmę po kieszeni. Tym bardziej zrozumiałe jest zachowanie, które winę za brak przedłużenia umowy i kłopoty, jakich doświadczali użytkownicy, przenosi w całości na dotychczasowego partnera biznesowego: - Z naszej strony w ramach współpracy dostrzegaliśmy wiele problemów. Gadu-Gadu nie reagowało na przykład na nasze sugestie dotyczące rozwoju produktu, czyli wprowadzania nowych usług jak poczta głosowa, numery telefonów, połączenia konferencyjne, połączenia poprzez numer dostępowy etc. - czyli wszystko to, co easyCALL oferuje. Ponadto w programie, który stanowił interfejs między naszą siecią a użytkownikami GG autorstwa GG występowało wiele błędów, które nie były poprawiane w długim okresie czasu (np. brak możliwości wprowadzenia numeru dłuższego niż określona liczba znaków, co powodowało brak możliwości dodzwonienia się do abonentów np. z Niemiec), a to powodowało negatywny odbiór usługi przez klientów - wyjaśnia nam Michał Jakubowski z NEUTRON-IT.

Ma nadzieję, że klienci, którzy korzystali z usługi easyCALL za pośrednictwem Gadu-Gadu zdecydują się korzystać z usług NEUTRON-IT pod jej marką.

Jarosław RybusJarosław Rybus Jarosław Rybus, rzecznik Gadu-Gadu podkreśla, że firma nie miała swobody w kształtowaniu modelu biznesowego dotyczącego usług telekomunikacyjnych współpracując z Neutron-IT - dlatego zdecydowaliśmy się na własne rozwiązania wewnątrz firmy. Stworzyliśmy dział zajmujący się wyłącznie opracowywaniem usług telekomunikacyjnych, VoIP, zatrudniający już kilka osób. Chcemy pozytywnie zaskakiwać użytkowników, a nie tylko oferować to, co inne firmy na rynku i powielać ich rozwiązania. Stworzenie działu VoiP i świadczenie usług w oparciu o własną platformę technologiczną zapewni rozwój oferty telekomunikacyjnej w sieci Gadu-Gadu - zapewnia. W swojej wypowiedzi nie ustosunkował się do fragmentów wypowiedzi NEUTRON-IT dotyczących braku reakcji na zgłaszane przez partnera błędy czy propozycje rozwiązań.

Aktualizacja: 16 lutego 2006 09:48
W serwisie komunikatory.org pojawił się cytat z komunikatu, który NEUTRON-IT miał przesłać do użytkowników:

"Informujemy, iż z dniem 14.02.2006 r. kończy się współpraca Gadu-Gadu (Telefon Gadu-Gadu) z największym polskim operatorem VoIP - easyCALL. W związku z tym, aby zapewnić dalsze korzystanie ze środków zgromadzonych na koncie GG o numerze xxx powinieneś BEZPŁATNIE przenieść swoje konto do sieci easyCALL, bo w przeciwnym razie możesz je utracić.

Po przeniesieniu konta, nadal będziesz mógł korzystać z samego Gadu-Gadu i zachowasz swój numer - zmieni się jedynie operator połączeń telefonicznych, a wpłacone dotychczas środki będziesz mógł wykorzystać w easyCALL. Dodatkowo otrzymasz od nas za darmo dodatkowe 30 dni ważności swojego konta - beż żadnych zobowiązań."

NEUTRON-IT podkreśla, że list ten ma jedynie zwrócić uwagę na możliwość utracenia środków. [...]"informujemy, iż środki MOGĄ, ale nie muszą przepaść. Przekazaliśmy firmie Gadu-Gadu informacje dotyczącą stanów kont, jednak nie wiemy, czy będą oni obsługiwać dotychczasowych klientów, a podpisane umowy obligują nas do tego, aby właśnie taką propozycje i informacje przesłać do klientów. Przypominamy również, iż przeniesienie takie odbywa się bezpłatnie. Jednocześnie informujemy, iż nazywanie zaistniałej sytuacji oszustwem, jest pomówieniem (chociażby ze względu na fakt, iż po za informacją wysyłaną mailem, jest ona prezentowana również przez sam komunikator Gadu-Gadu) [...]".

Według serwisu komunikatory.org, przesłanie tego listu użytkownikom jest próbą ich zastraszenie i przyciągnięcia ich do oferty NEUTRON-IT. Przypomnijmy, że Gadu-Gadu przekonuje, że zgormadzone dotąd środki przejdą na konto NAGŁOSU.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.