Więcej kwiatków i wydatków

Prawie wszyscy internauci o Walentynkach słyszeli, ale obchodzić je będzie tylko 58% z nas. To mniej niż w zeszłym roku. Jednak podarujemy więcej kwiatów, więcej z nas pójdzie do kina czy teatru i wydamy więcej niż w 2005 roku - wynika z lutowych badań przeprowadzonych przez firmę Gemius SA.

62% kobiet i 55% mężczyzn korzystających z internetu uczci dziś Dzień Świętego Walentego. W jaki sposób? 42% z nas kupi prezent, 27% podaruje kartkę z serduszkiem, a 23% zabierze ukochaną osobę do restauracji czy kawiarni. O 8% więcej osób niż w zeszłym roku, bo 23% podaruje kwiaty, a 6% więcej osób spędzi walentynkowy czas w kinie bądź teatrze - 14%. Tyle samo osób co w 2005 roku , czyli 9% badanych wybierze się na romantyczny spacer. I tylko 4% internautów nie planuje na Walentynki nic szczególnego.

Zdecydowana większość będzie okazywać uczucia swojej partnerce bądź partnerowi - aż 78%. Duża część - bo 30% osobie, która się podoba i znajomej czy znajomemu. Niektórzy obdarują też rodziców (9%) i innych członków rodziny (9%).

Kliknij, aby powiększyć

Złożymy mniej życzeń i najbardziej popularną ich formą będzie sms. W ten sposób swe uczucia wyrazi prawie połowa internautów obchodzących Walentynki. Tyle samo wyślemy kartek tradycyjnych jak tych mailowych - po 35%. A na osobiste złożenie życzeń zdobędzie się tylko 32% internautów.

Prezenty będą częściej dawać panie - na ten sposób okazania uczuć zdecydowało się 46% internautek i 39% internautów. Kwiatki jednak pozostają domeną panów. Podaruje je 40% internautów. Panowie też więcej wydadzą w Walentynki. Podczas gdy panie wydadzą najczęściej (46% internautek) 20-50 zł, największa grupa panów (31%) wyda 100-200 zł. A na co te wydatki? 32% internautów wręczy dziś maskotkę, 23% słodycze, a co piąty zakochany podaruje perfumy.

Kliknij, aby powiększyć

Z badań wynika też, że romantycy są dość tradycyjni. Zdecydowanie więcej podarunków zostało kupionych w tym roku w tradycyjnych sklepach niż internetowych.

***

Autorką tekstu jest Anna Sulewska-Toczyska

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.