Microsoft: walka z Google jeszcze się nie zakończyła!

Microsoft uruchomił laboratoria badawcze MSN zajmujące się opracowywaniem i wdrażaniem technologii internetowych. Celem giganta jest stworzenie konkurencji do usług oferowanych przez Google i Yahoo!

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Laboratorium Live Labs kierowane będzie przez Gary'ego Flake'a, który w czerwcu 2005 roku przeszedł do Microsoftu z Yahoo! Pieczę nad Search Labs natomiast obejmie Ashok Chandra, naukowiec i badacz rynku.

Live Labs

Pracownicy Live Labs będą rozproszeni na całym świecie i zajmą się rozwijaniem technologii związanych z usługami udostępnianymi przy pomocy Internetu: multimediami, obróbką danych czy przetwarzaniem rozproszonym - i to tak szybko, jak to tylko możliwe. Jeśli tylko pojawi się interesujący pomysł, ma on natychmiast zostać podjęty przez wielu badaczy.

Wyniki badań mają być udostępniane publicznie. Korporacja planuje również wciągnęcie do współpracy ośrodków naukowych - przeznaczono pół miliona dolarów na wsparcie indywidualnych badań. Każdy zainteresowany może zgłosić swoją propozycję do 24 marca.

Wybrańcy zostaną wsparci grantami w wysokości od 35 do 50 tysięcy dolarów.

Search Labs

Search Labs umiejscowiono w Redmond i Mountain View. Laboratoria mają się skupić przede wszystkim na opracowywaniu nowych technologii wyszukiwawczych w kontekście ich przystosowania do potrzeb społeczeństwa czy konkretnych jednostek.

Specjaliści z branży podkreślają jednak, że Google czy Yahoo! są firmami, które wyrosły w branży internetowej, gdzie błyskawiczna reakcja jest bardzo istotna. Korzenie Microsoftu natomiast sięgają rynków software'owych, gdzie akcje podejmowane są wolniej, w cyklach kilkuletnich. Dlatego gigant z Redmond może mieć problemy z dogonieniem konkurencji.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.