Google kupuje firmę specjalizującą się w reklamach radiowych

Kalifornijska dMarc Broadcasting dostarcza rozwiązań nadawcom i reklamodawcom radiowym. Zbudowała platformę, dzięki której reklamodawcy mogą zarządzać kampaniami w czasie rzeczywistym, monitorować ich rezultaty i na bieżąco otrzymywać raporty. Czyli radiowy odpowiednik programu AdWords. Spółka zamierza zintegrować obie platformy i umożliwić reklamodawcom obsługę zarówno radiowych jak i internetowych kampanii z jednego poziomu.

Platforma reklamowa stworzona przez dMarc łączy reklamodawców bezpośrednio ze stacją radiową, co ułatwia proces zakupu reklam, ich dostarczanie i raportowanie wyników kampanii. Od strony nadawców radiowych platforma ma tę zaletę, że wszystkie parametry reklam są ustawiane automatycznie, co pozwala zaoszczędzić czas, zwiększyć przychody i zredukować koszty związane z pracą nad kampanią. dMarc obsługuje tysiące nadawców w Ameryce.

Komunikat prasowy wydany przez spółkę nie precyzuje, kiedy kanał dystrybucji reklam radiowych zostanie udostępniony reklamodawcom programu AdWords.

Jak podkreślił Chad Steelberg, prezes dMarc Broadcasting, z Google jego firmę łączy wspólna wizja prostoty, wydajności i policzalności procesu reklamowego. Tim Armstrong, vice prezydent ds. sprzedaży reklam z Google zauważył, że zamiarem jego spółki jest eksploracja nowych dróg w dziedzinie reklamy również w innych mediach niż internet.

Google zakupi wszystkie udziały w Marc za 102 mln USD w gotówce. Spółka jest też gotowa w kolejnych transzach zapłacić nawet 1,136 mld USD, jeśli integracja produktów i zyski netto w ciągu kolejnych trzech latach będzie spełniać warunki określone w umowie.