Reklama w wyszukiwarkach mocno w górę

Ubiegłoroczne przychody z płatnych odnośników wyniosły ok. 10 mld USD - wskazują analitycy Safa Rashtchy. Ten rok ma przynieść dalszy wzrost. Szacuje się, że wartość reklamy w wyszukiwarkach wzrośnie do 14 mld USD w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Z pewnością dużo powodów do radości mają właściciele mechanizmów do wyszukiwania, zwłaszcza Google. Tak dobrego roku dla nich jeszcze nie było.

Dynamicznie wzrastająca wartość rynku płatnych odnośników doprowadziła do korekty prognozwanej wartości Google. Wstępnie szacowano, że akcje spółki będą średnio warte 445 USD - tymczasem w obliczu pierwszych danych dotyczących wartości rynku sponsorowanych odnośników za 2005 rok, analitycy przewidują, że akcje Google wzrosną do poziomu 600 USD.

Jeśli przewidywania się spełnią, Google ma duże prawdopodobieństwo utrzymania wiodącej pozycji nie tylko na rynku reklamy w wyszukiwarkach, ale również w sektorze spółek medialnych.

Zdaniem analityków Safa Rashtchy, Google będzie notowało roczny wzrost na poziomie 37% przez następne pięć lat.

W minionym roku udział Google w rynku płatnych odnośników wyniósł ok. 64%.

Łączną wartość rynku reklamy w wyszukiwarkach Safa Rashtchy szacuje na 10 mld USD w 2005 roku. W bieżącym roku spodziewać się możemy wzrostu na poziomie 41%. Tym samym przychody z płatnych odnośników powinny wynieść ok. 14 mld USD. Oznaczać to z pewnością będzie dalsze zwiększanie wartości tortu reklamowego. Niewykluczone, że znacząco zmieniją się też udziały poszczegółnych formatów reklamowych - wstępnie przewiduje się, że banner będzie powoli ustępował miejsca reklamom multimedialnym.

Artur Banach, prezes NetSprint.pl
Szacunki rynku płatnych odnośników w wynikach wyszukiwania są bardzo utrudnione. Liczba reklamodawców jest bardzo duża w stosunku do innych segmentów reklamy online, co bardzo komplikuje monitorowanie rynku. Dodatkowo, nie jest do końca określone, jak traktować reklamę kontekstową oferowaną przez wyszukiwarki (Adsene, Adkontekst czy OnetKontekst). My przyjmujemy, że przy zakładanej wielkości całego rynku reklamy online na poziomie 120-130 mln zł reklama w wyszukiwarkach (bez reklamy kontekstowej) stanowi ok. 10% tej wielkosci.

Na pewno wzrost w najbliższych latach będzie istotnie wyższy niż ogólne tempo wzrostu reklamy online. Wynika to z prostego zestawienia udziału reklamy w wyszukiwarkach w USA (41% udzialu w przychodach) i w Polsce (10%). Przy takich różnicach działają podstawowe prawa fizyki.

Aktualizacja: 06 stycznia 2006 13:35
Dodaliśmy wypowiedź Artura Banacha, prezesa NetSprint.pl.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.