Podcast to coś dla mężczyzn

Słuchacze podcastów to stosunkowo mała grupa, składająca się głównie z mężczyzn - zawyrokowała firma badawcza Podtrac, która wyspecjalizowała się w śledzeniu ruchu i użytkowników konkretnych internetowych publikacji dźwiękowych.

Z badania nad podcastingiem, które na marginesie zostało uznane przez redakcję słownika New Oxford American Dictionary za słowo roku, wynika, że około jedna trzecia z 1000 przebadanych internautów przyznała, że słyszała termin podcast. W obrębie tej grupy jedynie 32% zdecydowało się odsłuchać jakikolwiek podcast.

W grupie, która słuchała jakiegokolwiek podcastu, większość to mężczyźni. Stanowili 78% tej grupy. To dość charakterystyczne zjawisko: nowinki są w pierwszej kolejności testowane przez mężczyzn i dopiero z czasem mają szansę zdobyć powodzenie również u kobiet. Tak było też z samym internetem, którego użytkownikami jeszcze przed kilku laty byli głównie mężczyźni. Obecnie proporcje płci się zasadniczo wyrównały.

Więcej:

Starsi "ciągną" podcasty

Co warto wiedzieć, by nie zostać w tyle: prognozy 24/7