Zakupy online na Święta: podsumowanie dla USA

Wydatki w internecie w ciągu 51 dni okresu przedświątecznego, czyli od 1 listopada do 21 grudnia, wyniosły w tym roku w Stanach Zjednoczonych 17,48 mld USD. Oznacza to 24% wzrost w stosunku do zeszłego roku, kiedy to wydano 14,08 mld USD. Największy wzrost zaobserwowano w tygodniu do niedzieli 18 grudnia - aż o 29% w stosunku do tego samego tygodnia w 2004 roku. Środek grudnia to najgorętszy moment dla klientów, nie tylko wirtualnych. Możliwość robienia zakupów w internecie w czasie strajku komunikacji miejskiej mimochodem stała się wybawieniem dla nowojorczyków.

Internet uratował Nowy Jork

Internet i możliwość zakupów online uratowały w tym roku klientów Nowego Jorku, gdzie doszło w najgorętszym przedświątecznym okresie do pierwszego od 25 lat strajku komunikacji miejskiej. 7,7 mln ludzi musiało poruszać się po mieście na piechotę lub taksówkami, co wyraźnie przeszkodziło w przedświątecznych zakupach. Wtedy liczyła się nie tylko szeroka oferta produktów, atrakcyjne rabaty i promocje, ale przede wszystkim szybka dostawa i możliwość dokonania zakupów w ostatniej chwili. Podczas pierwszych dwóch dni strajku wydatki Nowego Jorku na zakupy przez internet wzrosły o 28%. W ogólnej skali amerykańskiej to wzrost z 3,4 do 4,4%.

- Chociaż nowojorska detaliczna sprzedaż straciła na strajku pracowników transportu miejskiego, klienci zwrócili się w stronę internetu i tam zaspakajali swe potrzeby - mówi Tal Zamir, dyrektor firmy badawczej comScore Networks. - Bezsprzecznie możliwość zamówienia produktów była wielką atrakcją dla mieszkańców Nowego Jorku w tym trudnym okresie strajku, kiedy zwyczajne zakupy wiązały się w trudnościami.



Prawie 25% więcej!

ComScore przewiduje, że ogólne wydatki w Stanach Zjednoczonych w tym roku na zakupy w sieci wyniosą 19 mld USD za cały okres kluczowych miesięcy listopada i grudzień. Będzie to około 24% więcej niż w tym samym okresie w 2004 roku.





***

Autorką tekstu jest Anna Sulewska-Toczyska

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.