Gemius wchodzi na Ukrainę

W czerwcu br. został udostępniony serwis Ranking.lt prezentujący dane z Litwy, we wrześniu - serwis Rankings.cz z danymi czeskimi. Od kilku dni internauci mogą śledzić również statystyki internetu na Ukrainie. Gemius wprowadza też swoją ofertę badawczą do krajów regionu Adriatyku dzięki rozpoczynającej się właśnie współpracy z CATI, firmą z branży badań marketingowych i społecznych.

Ukraiński Ranking.com.ua podaje informacje m.in. o popularności przeglądarek i systemów operacyjnych, o poziomie akceptacji cookies oraz o rozdzielczościach monitorów najchętniej wybieranych przez ukraińskich użytkowników (w rozumieniu cookies), czyli wszystkie te dane, które znamy z Ranking.pl.

Aktualizacje danych mają miejsce co tydzień, pozwala obserwować na bieżąco, w jaki sposób zmienia się sytuacja na ukraińskim rynku internetowym.

Dzięki zastosowaniu jednolitej metodologii badawczej w kilku państwach możliwe jest interpretowanie statystyk dotyczących danego kraju w szerszym kontekście - na tle innych regionów europejskich. Pozwala to dla przykładu dostrzec wysoką popularność przeglądarki Opera na Ukrainie w porównaniu z innymi krajami objętymi działalnością firmy. Z Opery korzysta prawie 10%. ukraińskich użytkowników. Wśród polskich użytkowników odsetek posiadaczy tej przeglądarki wynosi 6,5%., wśród litewskich - 5,5%, a czeskich - jedynie 3%.

Gemius realizuje badania internetu również w Estonii, Rumunii, na Łotwie, Słowacji i Węgrzech. Równocześnie firma cały czas poszerza zasięg działalności. W chwili obecnej Gemius rozpoczyna współpracę z CATI, firmą z branży badań marketingowych i społecznych działającą w regionie Adriatyku. Oznacza to wprowadzenie oferty badawczej gemiusTraffic i gemiusAudience w krajach tego obszaru, czyli m.in. w Słowenii, Chorwacji, Bośni i Hercegowinie.

Więcej: Polski internet podbija Europę