Październikowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

W ostatnich miesiącach stale wzrosta liczba użytkowników wyszukiwarki Google. Wydaje się, że na dobre wyprzedziła Wirtualną Polskę. Jeśli trend się utrzyma, za kilka miesięcy możemy mieć nowego lidera. W październiku na witrynie Google przeciętny internauta spędził 2 godziny 46 minut, czyli z grubsza tyle samo czasu co na Interii czy Allegro. W pierwszej dwudziestce witryn o największej liczbie użytkowników witamy debiutanta - serwis randkowy ilove.pl. W ciągu miesiąca podwoiła się liczba jego użytkowników. Pożegnaliśmy witrynę Idei, która jeszcze we wrześniowych wynikach obecna była w TOP 20 wraz ze swoim alter ego, czyli Orange.

Onet w październiku odnotował wizyty prawie 7,584 mln użytkowników (real users). We wrześniu było ich 7,636 mln, czyli nieco ponad 50 tys. mniej, jednak to październik był dla lidera lepszym miesiącem ze względu na liczbę odsłon. We wrześniu było ich 1,815 mld, w październiku już 1,917 mld.

Nie słabnie zainteresowanie witryną Google.pl. W październiku odwiedziło ją 7,285 mln użytkowników, dokonując ponad 905 mln odsłon.

W porównaniu do poprzednich wyników za wrzesień nie zmienił się ani skład, ani kolejność ustawienia pierwszych ośmiu witryn w rankingu serwisów o największej liczbie stron. Z pierwszej dwudziestki wypadła Idea.pl.

We wrześniowych wynikach Megapanelu obecne były jeszcze dwie witryny Centertela czyli Idea oraz Orange. Jak nam wyjaśniła Karolina Janik, rzeczniczka Gemius, we wrześniu ruch na Orange i Idei można byłoby nawet teoretycznie dodać do siebie. Ruch się nie dublował. Oczywiście chodzi o ruch w rozumieniu liczby odsłon, nie użytkowników.

Jak nam wyjaśnił rzecznik Centertel, Jacek Kalinowski do 18 września ruch zliczał się na stronach idea.pl. Od 19 września użytkownicy liczyli się często podwójnie, bo byli przekierowani z idea.pl na orange.pl. Serwis Orange.pl był dostępny od 1 września.

O 306 tys. wzrosła liczba użytkowników Wikipedii, która skoczyła o dwa miejsca w górę. IDG.pl ponownie na 19 miejscu, mimo wzrostu liczby użytkowników o ponad 213 tys.



Poniżej ranking TOP 10 witryn, o największej liczbie odsłon. Nie zmienił się ani skład ani kolejność pierwszej dziesiątki. Na uwagę zasługuje fakt, że wszystkie witryny w tej grupie odnotowały wzrost liczby odsłon.



Prezentujemy również ranking trzech audytowanych komunikatorów internetowych. Wszystkie zanotowały spadek zasięgu. Być może wynika on z faktu, że od września użytkownicy łączący się z zagranicznych IP nie są zliczani. Pociechę niesie rosnąca liczba odsłon.



Zgodnie z postanowieniami Rady Badania Megapanel PBI/Gemius na posiedzeniu 14 listopada 2005 roku, terminy publikacji kolejnych wyników mają zostać przyśpieszone o cały miesiąc. Kolejnych, listopadowych wyników Megapanelu możemy się więc spodziewać jeszcze w tym roku. - W miesiącach kolejnych prezentacja wyników za miesiąc (n-1) odbywać się będzie do dnia 30 każdego miesiąca - napisał w komunikacie do klientów Adam Pachla, asystent w Dziale Sprzedaży.

Wrześniowe wyniki Megapanelu

Zachęcamy również do zapoznania się z tekstem o metodologii badania Megapanel PBI/Gemius.

Będziemy wdzięczni za udział w sondzie "Czy rozumiesz metodologię badania Megapanel?"

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.