Rynek reklam graficznych: koniec roku dużo lepszy

Ponad 115 mld odsłon reklam graficznych zanotowano w listopadzie według badań Nielsen/NetRatings AdRelevance. To o 7% mniej niż w poprzednim miesiącu, ale mimo wszystko więcej niż w każdym miesiącu tego roku od marca do września. Rekordowy w 2005 roku okazał się październik - było to aż 124,5 mld odsłon.

E-reklamy pojawiały się na stronach poczty elektronicznej o 20,8% częściej niż w listopadzie w ubiegłym roku, czego efektem było opanowanie 27% rynku reklam graficznych. Na portalach i wyszukiwarkach pojawiło się ich 12,3%, czyli minimalnie więcej niż 15,5% w zeszłym roku. Na ogólnych stronach społecznościowych - 11,5%. To wynik zdecydowanie lepszy niż 4,8% w 2004 roku.

Zmienił się także rozkład sił największych udziałowców rynku reklam: zeszłoroczny zwycięzca MSN Hotmail spadł na trzecią pozycję z 8,8% w 2004 roku do 6,7% w br. Na zdecydowane prowadzenie wysunął się Yahoo!Mail z wynikiem 16,7%. W zeszłym roku miał drugie miejsce. W tym roku drugie miejsce przypadło portalowi Myspace.

Najpopularniejszą grupą witryn dla reklamodawców były w tym roku serwisy finansowe z wynikiem 20%. Udział telecomów natomiast wzrósł ponad dwukrotnie z 9% w zeszłym roku do 19% w bieżącym. Mediom elektronicznym przypadło za to 16% - co jest bardzo zbliżonym wynikiem do 15% rok temu.

W kategorii hardware i elektroniki zdecydowanie największym reklamodawcą została Dell Computer Corporation, uzyskując prawie połowę rynku w swojej branży - 49,6%. To niewielki krok od 48,1% udziału rok temu. Hewlett-Packard zyskało 7,6% (mały spadek od zeszłorocznych 8,5%). Natomiast Toshiba Corporation uzyskało tylko o procent więcej niż w 2004 - 6,4%.



Badania nie uwzględniały stron America Online, dostępnych tylko abonentom AOL.

***

Autorką wiadomości jest Anna Sulewska-Toczyska.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.