Google i Microsoft - pogodzeni?

Firmy Google i Microsoft założyły centrum badawcze, w którym mają toczyć się prace nad technologiami ułatwiającymi przesiębiorcom tworzenie aplikacji wykorzystujących WWW. Do aliansu dołączył się również Sun.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Centrum uruchomiono na University of California w Berkeley, słynnej kolebce m.in. systemów operacyjnych z rodziny *BSD. Korporacje chcą umożliwić przedsiębiorcom dotarcie do szerszej publiczności przy pomocy Internetu. Projekt ma trwać pięć lat, każdego roku pochłaniał będzie 1,5 miliona dolarów - finansowy wkład każdej z trzech firm ma być identyczny (500 tysięcy dolarów rocznie).

Opracowywane w centrum technologie będą rozdawane za darmo wszystkim zainteresowanym. Jak podaje portal MSNBC - należący do Microsoftu i NBC - z pomocą centrum możliwe będzie uruchomienie kolejnego serwisu, który będzie miał potencjał, by stać się następnym portalem eBay lub Google.

Celem kooperacji ma być zrekompensowanie strat, które powstają, gdy wygasają rządowe subsydia. Zdaniem przedstawiciela Microsoftu, tylko powrót do źródeł i współpraca na poziomie uniwersytetu jest w stanie zapewnić firmom stałe źródło świeżych pomysłów i nowych ludzi.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.