Jeśli reklama w RSS, to gdzie?

Informacje o efektywności kampanii reklamowych realizowanych w kanałach RSS pojawiają się rzadko. Tym większym zainteresowaniem cieszą się nawet szczątkowe informacje, jakie docierają z tego małego wciąż rynku. Pheedo opublikował właśnie raport o skuteczności dwóch typów kampanii w RSS.

Okazuje się, że wskaźnik klikalności dwóch typów reklam pojawiających się w RSS mogą bardzo się różnić. Poniższe slajdy wprowadzą konieczne rozróżnienie.

Na pierwszym widzą Państwo reklamę w RSS "zagnieżdżoną". Kolejny slajd przedstawia reklamę w RSS "samodzielną". Obie są opisane jako reklamy, choć reklama "zagnieżdżona" podwójnie, zaś reklama "samodzielna" oprócz podpisu pod odnośnikiem, również poprzez wyróżnienie tłem.



Reklamy samodzielne są zdecydowanie bardziej skuteczne, mimo, że - przynajmniej z pozoru - niewiele się różnią od reklam zagnieżdżonych.

Wskaźnik klikalności (CTR) wyniósł dla niej 7,99%, podczas gdy dla reklamy wplecionej w neutralne marketingowo treści, czyli "zagnieżdżonej" - 0,85%. Według raportu DoubleClick przeciętny CTR dla zwykłych internetowych reklam graficznych wynosi około 0,2 - 1,17%.

Jeśli już zdecydujemy się na samodzielną reklamę w RSS, warto zwrócić uwagę na fakt, że ich liczba na liście napływających informacji też ma wpływ na CTR.

Raport przypomina też, że najefektywniejsze są kampanie przeprowadzane w pierwszej połowie tygodnia, ze środą włącznie. W soboty i niedziele reklamodawcy mogą się spodziewać najniższych wskaźników CTR też dlatego, że w te dni czytelnictwo materiałów dostarczanych w kanałach RSS jest niższe o 67%.

Raport Pheedo

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.