"VoIP? To jakaś wódka jest?"

Amerykańska firma analityczna Harris Interactive przeprowadziła badanie sondażowe, którego celem było sprawdzenie wiedzy przeciętnego Amerykanina w zakresie technologii VoIP. Wyniki badań nie są zbyt optymistyczne - 20% ankietowanych uważało, że VoIP to "hybrydowe auto z Europy", zaś 10% sądziło, że VoIP to... gatunek wódki.

Wydarzenia
24 lutego 2017 r.

Rama agile okazuje się często niezwykle skutecznym sposobem realizacji projektów IT. Dość powszechne jest fałszywe przekonanie, że zaletą...

Zarejestruj się
27 lutego 2017

Dowiedz się, jak planować skuteczne kampanie mediowe w internecie wykorzystując najświeższą wiedzę i nowoczesne narzędzia. Poznaj...

Zarejestruj się
28 lutego 2017

Chcesz wiedzieć, za pomocą jakich narzędzi możesz obiektywnie ocenić mocne i słabe strony Twojego serwisu pod względem SEO. Chcesz samodzielnie...

Zarejestruj się
Analitycy przyznają, że wyniki badania trochę ich zaskoczyły - w USA telefonia internetowa cieszy się ostatnio coraz większą popularnością, wydawało się więc, że większość respondentów będzie przynajmniej kojarzyła nazwę VoIP. Okazało się, że jest inaczej - ponad połowa ankietowanych nie była w stanie skojarzyć słowa VoIP z technologią telekomunikacyjną.

Przedstawiciele Harris Interactive tłumaczą, że przyczyną tej niewiedzy może być fakt, iż firmy różnie nazywają usługi świadczone w oparciu o technologię VoIP - często są one nazywane "cyfrową telefonią" lub "cyfrowym głosem". Problem w tym, że słowo "cyfrowe" było w ostatnich latach zdecydowanie nadużywane przez marketingowców, w związku z czym wielu klientów po prostu je ignoruje, uznając je za kolejny przejaw reklamowej nowomowy.

Badanie przyniosło jednak kilka innych ciekawych informacji - wśród nich odpowiedź na pytanie, dlaczego spora grupa (ok. 40%) użytkowników, którzy wiedzą, czym jest VoIP (i mają świadomość, o ile technologia ta jest tańsza od tradycyjnej telefonii), nie decyduje się na korzystanie z tej technologii. Najczęściej podawane przez nich argumenty "antyVoIP-owe" to:

- niewystarczająca wiedza na temat tej technologii;

- obawy przed bezpieczeństwem połączenia;

- przekonanie o słabej jakości połączeń VoIP;

- nieciekawa oferta firm świadczących takie usługi;

- przekonanie, że korzystanie z usług VoIP wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.