NetSprint i WP walczą o rynek reklam z Onetem i Google

Wirtualna Polska wraz z NetSprint.pl wprowadziła system pozwalający wyświetlać reklamę kontekstową w postaci Boksów Adkontekst. Program ma być godnym rywalem programu OnetKontekst, który Onet wprowadził z końcem sierpnia. Ma też zapewne stanowić poważną alternatywę dla programów Google, zanim zostaną one na dobre rozpropagowane przez polski oddział tej spółki.

Boksy Adkontekst, pierwotnie wyświetlane na podstronach WP.pl, pojawią się wkrótce również na serwisach zewnętrznych w stosunku do Wirtualnej Polski i NetSprint.pl, generując przychody także dla właścicieli tych witryn.

Adkontekst to odpowiednik AdSense firmy Google. Stworzony przez Wirtualną Polskę i NetSprint.pl system umożliwia wyświetlanie na stronach serwisów partnerskich reklam kontekstowo dopasowanych do treści danej strony oraz, co niezwykle istotne, charakteru całego serwisu. Reklamy prezentowane są w postaci Boksu Adkontekst.

Oprogramowanie przez cały czas analizuje treść strony partnera i precyzyjnie dopasowuje do niej reklamy włączone do programu Adkontekst. Jeśli więc tematyką strony są finanse, Adkontekst wyświetli na niej Boksy Adkontekst powiązane z zawartością, np. reklamy kont, kredytów, usług maklerskich itd.

Boksami Adkontekst mogą być zarówno linki sponsorowane, jak też Boksy Reklamowe prezentowane w sieci Partnerów Wp.pl i NetSprint.p. Każdy reklamodawca posiadający aktywną kampanię reklamową może samodzielnie zarządzać Boksami Adkontekst.

Główną korzyścią dla reklamodawców włączonych do programu jest zwiększenie liczby odbiorców, do których trafia reklama, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej precyzji dotarcia. Boksy Adkontekst rozliczane są tylko w modelu Pay Per Click (PPC), reklamodawca płaci więc za skuteczną kampanię promocyjną wyłącznie, gdy internauta kliknie w jego reklamę.

System Adkontekst pozwala zarabiać właścicielom serwisów WWW. Ich zyski związane są z wykorzystaniem potencjału strony internetowej, bez konieczności samodzielnego pozyskiwania reklamodawców. W chwili przystąpienia do programu zyskują dostęp do kampanii kilku tysięcy reklamodawców sieci WP.pl i NetSprint.pl. Administratorzy stron WWW mogą samodzielnie wybrać ilość reklam i ich ułożenie oraz dopasować je kolorystycznie do layoutu strony.

Adkontekst, w odróżnieniu do chociażby programu Onetu ma możliwość dopasowania reklam również na poziomie automatycznym, obok równoczesnej możliwości manualnego przyporządkowania kategorii.

Zaletą dla właścicieli serwisów mają być atrakcyjne stawki za przekierowanie oraz proste - dostosowane do polskich realiów - warunki rozliczania.

Więcej informacji o systemie Adkontekst :

dla reklamodawców;

dla właścicieli serwisów

Więcej o reklamach w wyszukiwarkach

Więcej o programie OnetKontekst

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.