Rekordowy III kwartał online w USA

Wydatki na reklamę online w trzecim kwartale wyniosły w Stanach Zjednoczonych 3,1 mld USD. W ubiegłym roku było to odpowiednio 2,3 mld USD. To skok większy, niż przewidywali analitycy rynku reklamowego.

W stosunku do trzeciego kwartały ubiegłego roku zyski wydawców internetowych wzrosły o 33,9%, zaś w porównaniu do drugiego kwartału były lepsze o 4,7%.

Według najnowszych prognoz Interactive Advertising Bureau oraz PricewaterhouseCoopers, w tym roku na reklamę internetową w Stanach Zjednoczonych wydane zostanie ponad 12 mld USD. W ubiegłym roku było to 9,6 mld USD, stąd skok wielkości wydatków wyniesie ponad 25%.

Odczuwaja to oczywiście najwięksi gracze na rynku światowym. Przychody z tzw. usług marketingowych wzrosły w trzecim kwartale o 46% dla Yahoo!, o 28% dla AOL. Największym beneficjentem zainteresowania reklama internetową wśród reklamodawców jest spółka Google, która prawie podwoiła przychody z tego źródła. W trzecim kwartale br. uzyskała z tego tytułu 1,578 mld USD, czyli 96% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Więcej o wyobrażeniach na temat wzrostu rynku reklamy internetowej w wiadomości z początku tego roku "Układ sił na światowym rynku reklamy. Internet rośnie jak nigdy".