Chińczycy rzucili się na polski hosting

Trudno było dojść twórcom systemu Ranking.pl, dlaczego w ciągu kilku tygodni raptownie zwiększyła się liczba Chińczyków odwiedzających strony polskiego internetu. Z prawie trzech milionów osób, a poprawniej cookies, jakie łączyły się ostatnio z polskimi witrynami, aż 14% stanowili użytkownicy z Chin. Zdrowy rozsądek podpowiadał, że nieznajomość polskiego języka powinna stanowić wystarczający straszak dla obywateli Kraju Środka. Statystyki podpowiadają, że była to przeszkoda zaniedbywalna. Chiński naród rzucił się bowiem nie na treści, lecz na darmową ofertę hostingu jednego z polskich portali.

Ranking państw, z których łączą się z polskimi zasobami zagraniczni internauci pod koniec października zaczął zdumiewać firmę badawczą Gemius.

Ranking jest tworzony od trzech lat i niezmiennie liderem są użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych. Zazwyczaj kolejne miejsca zajmowały odpowiednio: Niemcy, Kanada, Wielka Brytania i Francja. Było to intuicyjnie łatwe do wytłumaczenia - to w tych krajach jest najliczniejsza Polonia.

Z końcem października ład zaczął się chwiać. Z 2,952 mln unikalnych użytkowników internautów rozpoznawanych na podstawie nadanego przeglądarce pliku danych cookie, ponad 407 tys. łączyło się z polskimi witrynami z terenu Chin.



Gemiusa oczywiście zaintrygowało zainteresowanie polską siecią wśród internautów z azjatyckiego kraju. Jak można przeczytać w biuletynie Ranking.pl - Rozpoczęliśmy poszukiwania przyczyny, w pierwszym odruchu podejrzewając wystąpienie błędu technicznego... - pisze Monika Bobran.

Wyjaśnienie okazało się równie proste, co zaskakujące. Chińscy internauci zainteresowali się polskim darmowym hostingiem. Użytkownicy z tego państwa zakładają masowo darmowe strony WWW, korzystając z usług jednego z polskich portali.

Jakiego? Prawdopodobnie chodzi o Interię, która oferuje darmowy hosting Bezpłatne Miasto WWW. Nie mamy
Mariusz Kuziak, dyrektor marketingu Interia.pl
Rzeczywiście, Interia.pl zanotowała pewien wzrost ruchu zagranicznego pochodzacego z Chin. Niestety nie mogę potwierdzić, że jesteśmy właśnie 'tym' portalem, na którym taki przyrost użytkowników z Azji był największy, bo nie znam statystyk site-centric innych portali. Jeżeli rzeczywiście padło na Interia.pl, to mogę żałować jedynie, że Chiny nie wykorzystały całego potencjału drzemiącego w 100 milionach internautów z tego państwa.
pewności. Wypowiedź Mariusza Kuziaka, dyrektora marketingu Interia.pl nie wyklucza jednak takiej możliwości.

Interia oferuje podstawową pojemność 12 MB, transfer 1 GB/1,5 MB, możliwość tworzenia stron WWW, serwer FTP i podstawowe statystyki oglądalności.

Utrzymanie łącz wiąże się z dużymi wydatkami, których nie rekompensuje prawdopodobnie płatna wersja hostingu.

- Dlaczego akurat ta oferta została doceniona? - nie wiadomo. Być może została ona opisana w przeglądzie usług zagranicznych portali w chińskim periodyku lub serwisie informacyjnym, być może informacja o niej rozeszła się "pocztą pantoflową" wśród jakiejś grupy chińskich użytkowników sieci?... - zastanawia się Monika Bobran.

Wspomniane strony na darmowym serwerze odnotowują duże natężenie ruchu z prostej przyczyny - chińscy internauci są bardzo dużą społecznością. Według ostatnich danych ich liczba przekroczyła już 103 mln.

Więcej danych w biuletynie Ranking.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.